Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd og vejledning ifm. computerindkøb

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Jeg ved, at mange af Jer er rigtig usikre, når I skal ud og vælge computergrej til Jeres nye virksomhed. Måske opdager I for sent, at I har fået dårlig rådgivning af en lidt for ivrig sælger, og måske ender I med, at stå med en masse udstyr, I aldrig vil få brug for.
Jeg har derfor foreslået Martin (Thorborg!), at vi skulle oprette et forum, hvor vi kunne skrive sammen om erfaringer med computerindkøb. Jeg tror stadig han tænker over det...
Anyway... undertegnede står til rådighed, hvis du mangler lidt råd og vejledning ifm. indkøb af computergrej til virksomheden. Har 7 års erfaring som iværksættende EDB-mand, og har i den tid set lidt af hvert!
Så mangler du en at snakke med, før du skal ud og investere, så giv mig et skriv.
Stephan

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 08:13

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 08:16

Fed computer ordbog... har du selv lavet den ?

Må man  kopierer fra den med kilde henvisning tilbage ? 

www.hadstencomputer.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 10:24

Hej Granholm
Jeg har aldrig før fået en forespørgsel ang. kopiering af ordbogen, så jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg skal forholde mig til spørgsmålet... MEN der kan vel ikke ske noget ved det, hvis du tydeligt angiver, at den er kopieret fra http://enter-data.dk. Og ja - den er "hjemmelavet". HVIS jeg senere - af en eller anden grund - finder ud af, at jeg vil bruge ordbogen til noget andet, og således ikke er interesseret i at dele den med andre - vil jeg gerne have lov til, at kunne trække mit tilbud tilbage.
I øvrigt - din side er nu også ret flot. Jeg kan godt lide det minimalistiske design, og den pænt store overskuelighed. Når jeg lige får lidt ekstra tid, kunne det godt tænkes, at der er en artikel, jeg ligeledes gerne vil have lov at "låne". MEN du skal se at få styr over dine stavefejl. Vores allesammens guru Martin (Thorborg!), gør jo meget opmærksom på, hvor meget dit besøgstal falder, hvis der er stavefejl på siden. Har du prøvet at eksperimentere med SEO (søgeoptimering)? Det kunne være endnu en grund til, at du måske ikke har så mange besøgende i dit forum?
Stephan

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 15:31

Hej igen, og tak for rosen.

Jeg kan ikke stave.... men det holder mig ikke tilbage.

Jeg gør det bedste jeg kan, og når andre engang, måske, kommer i gang på siden findes der andre artikler også...

Hvis vi skal låne frem og tilbage, skal det nu gerne være permanent, da jeg har et stort arbejde med at ligge dem ind en af gangen så de kan vises som det blå ord på forsiden, men vi kan da lige snakke over mail. min mail er stefangranholm@gmail.com

ang optimering er jeg i gang med at kigge på det... 

vh

stefan

www.hadstencomputer.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 16:21

Så er HTML adresserne rettet til med SEO....

vh

stefan 

www.hadstencomputer.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 01:00

nu er der jo et har rigtige computermennesker som følger med i denne tråd, så vil forhøre mig om en lille ting
Jeg har fået en henvendelse fra en producent af bærbare computere om at markedsføre nogle af deres modeller i Danmark
Den ene af deres modeller er jeg blevet lidt hook på, især pga prisen, det er en computer der har samme specifikationer som zeptos 3415W med en 2ghz processor og 2 gb ram - den store forskel ligger i grafikkortet som er et GF 8600M GS istedet for GT og med 256 mb ram istedet for 512.
Ved i hvor stor forskellen er på disse kort, og om en computer med et GF 8600M GS m/256 ram kan klare det hele stadigvæk?
den væsentlige forskel er selvfølgelig også prisen - en computer som den hos zepto koster næsten 10.000 inkl moms (uden styresystem) - mens den jeg er blevet tilbudt kommer i udsalg til at koste omkring 6.899 - 7.499 inkl moms (uden styresystem).
Designet er nogenlunde ens - begge er næsten helt sorte og vejer ca. det samme

Mit spørgsmål er altså om den pris jeg kan sælge computere til i udsalg er lav nok i forhold til den lidt dårligere hardware?

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 08:13

Har grafikkortet shared memmory eller egen hukommelse ?

Dette er en meget vigtig del...

Desuden er mere ram ikke = hurtigere grafikkort....

Men en ting er at søge rundt på google og se test og bedømmelser på de forskellige ting, men 2GB ram er godt, for en bærbar.

Derudover skal du huske, at bærbare næsten altid har special fremstillet drivere, som kan give problemer, specielt med spil. 

Ang pris, så prøv at sammeligne her : http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/Baerbar-Computer/

Den pris du vil sælge for er ikke specielt god, da det er uden styresystem og alm. brugere kan ikke selv installere styresystemer. Så derfor er din målgruppe den mere erfaren brugergruppe.

Hvis jeg var dig, ville jeg tænke mig godt om, søge på edbpriser osv. Markede er nemlig rimlig mæt ang. bærbare computere, og det kan være svært at komme af med de computere.

MEN men med.... det er bare min vurdering Smile 

www.hadstencomputer.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 09:05

Hej Centry
Jeg vil da også lige give mit besyv med: Hvis du tjekker på: http://www.gpureview.com/ er der altså ikke den store forskel på de to kort - og dog: GT vinder med en hårslængde, som du også allerede har konkluderet. Men alligevel er det sådan, at GT er ferrari'en lige nu, og GS er - du ved - den hotte nyhed i går. Begge kan udmærket bruges til spil, videoredigering etc. MEN der er stor forskel på, at have det hotteste og så det der var hottest i går! En notebook med GS sælges for omkring 9000,- inkl. moms (du tjener omkring 10%), mens en GT kommer op på omkring 10500,- (stadig tjener du omkring 10%). Begge med styresystem. Så umiddelbart kan du vel tjene 5-10%, da du skal lægge Windows oveni din pris, altså i alt 7499,- + 1000,- = 8499,-. Konkurrencen indenfor salg af bærbare er så hård, at kunne tjene 10% hører til sjældenhederne, med mindre man hedder Elgiganten! Du skriver ikke, om skærmen er en 15" eller en 17". Er det det sidste, er dit tilbud endnu bedre!
Håber dette hjalp yderligere lidt til opklaringen.
Stephan

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 11:06

Hej Begge 2

ja, det hjalp en hel del, tak for de opklarende kommentarer.
Det er 256 dedikeret memory og 15.4" skærm

Jeg har sendt dig en lille email stephan

Med venlig hilsen
Janus J Lindau

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)