Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncer i news feed - hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Er der nogen der kan svar på hvordan man får sponsoredede annoncer/story i news feed på feacebook
Uden at oprette en facebook advert/annonce

Er det muligt? 

Hedder det evt. noget andet en sponsored story?
Det skal virke på mobile enheder

Jeg takker for alle svar...:-)

Mvh. Christina

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina, de sponsorerede historier kommer du ikke uden om at skulle op med læderet for at benytte.

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias
Tak for dit svar

Spørgsmålet går på om man oprette sponsoredede historier alene uden en annonce i højre side
Jeg vil gerne betale, annoncerne skal bare dukke op i news feed i stedet for højre kolonne

Er ikke klar over om det er muligt? 
Mvh Christinna 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christina

Med Facebooks almindelige annonceværktøj kan du i skrivende stund ikke definere hvorvidt annoncerne skal placeres i højre side eller kun i nyhedsstrømmen. Hvis du opsætter sponsorerede historier vil mange af disse placere sig i nyhedsstrømmen, da det er organiske historier fra Facebook, hvis distribuering bliver forstærket. En del vil dog også lande i højre side. 

Hvis du ønsker at lade dine annoncer konsekvent skal placeres i nyhedsstrømmen, så skal du benytte dig af Facebooks Power Editor eller en tredjeparts annonceudbyder. Disse giver dig mulighed for at definere placeringen af de forskellige annoncer. 

Nyhedsstrøms-annoncer har typisk en bedre konverteringsrate end højreside-annoncer, men de er også dyrere per visning. Da de let kan modtage negativ feedback, er det MEGET vigtigt, at de målrettes meget præcist - ellers resulterer det i en negativ branding effekt og dårlige performance.

Læs mere om de forskellige annonceformaters mulige placeringer her: Facebooks annonceformater

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for fyldestgørende svar
Den havde jeg ikke selv fundet ud af 
Meget smart!

Som jeg kan se kan man kun linke til noget inde i facebook?


Hvis jeg skal have folk hen på en hjemmeside, hvad så?



KAn jeg så kun bruge "almindelige" annoncer? 

Mvh Christina 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christina

Det er korrekt, at du kun kan lave annoncer i nyhedsstrømmen, som linker til noget på Facebook. Hvis målet er, at få folk ind på din hjemmeside/webshop, og du ønsker at lave reklamer i nyhedsstrømmen for denne, så tag et kig på denne Facebook app: Hjemmeside på Facebook 

Ved at implementere din webshop/hjemmeside i en app på Facebook, kan du målrette annoncer i nyhedsstrømmen mod applikationen (og dermed din hjemmeside, da den jo vises i applikationen)

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:
Med Facebooks almindelige annonceværktøj kan du i skrivende stund ikke definere hvorvidt annoncerne skal placeres i højre side eller kun i nyhedsstrømmen

Kasper Bengtson:
Det er korrekt, at du kun kan lave annoncer i nyhedsstrømmen, som linker til noget på Facebook.

http://screencast.com/t/sfMeFjKXzan

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ud til at Facebook netop har ændret deres annonceværktøj. Troede først det nye værktøj kom til Danmark i slut-juli. Men det er jo bare super godt! :)

De samme principper gælder dog stadig:

- Sørg for at målrette annoncer utrolig præcist, så de ikke modtager negativ feedback

- Annoncerne i nyhedsstrømmen er dyrere pr. visning

- Der skal bruges en Facebook side for at lave nyhedsstrøms-annoncer 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:

Ser ud til at <b>Facebook netop har ændret</b> deres annonceværktøj. Troede først det nye værktøj kom til Danmark i slut-juli. Men det er jo bare super godt! :)

De samme principper gælder dog stadig:

- Sørg for at målrette annoncer utrolig præcist, så de ikke modtager negativ feedback

- Annoncerne i nyhedsstrømmen er dyrere pr. visning

- Der skal bruges en Facebook side for at lave nyhedsstrøms-annoncer 

Har været der i hvert fald et par uger.

Og så er det vigtigt lige at påpege, at selvom dele af newsfeed annoncen vil linke til din Facebookside, så kan man godt linke til eksterne sider i newsfeed ads. Selvom der er skrevet andet længere oppe.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Andersen:
Har været der i hvert fald et par uger.

Beskeden om lanceringen har været der er par uger - men selve ændringen er først kommet for nyligt. Den var der i hvert fald ikke hos mig, da jeg arbejde med det i fredags. 

 

Mikkel Andersen:
Og så er det vigtigt lige at påpege, at selvom dele af newsfeed annoncen vil linke til din Facebookside, så kan man godt linke til eksterne sider i newsfeed ads. Selvom der er skrevet andet længere oppe.

Korrekt, men det kunne man ikke inden ændringen. Da var kravet, at destinationsadressen var et "Facebook object". Det er dog fantastisk, at der andet nu er muligt. News feed annoncer har en langt højere konverteringsrate end højreside annoncer, hvis de benyttes rigtigt. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)