Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg tjene penge på mit forum?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er på nippet til at åbne min nye hjemmeside, som er et forum for forældre til præmature børn.

Jeg har allerede lagt en del penge i siden, ud af min meget begrænsede økonomi, og nu er jeg for alvor begyndt at tænke på, hvordan jeg kan få det til at løbe rundt fremover.

Jeg må hellere lige understrege, at det er et stort ønske for mig, at komme til at drive et forum, og da jeg selv er mor til et barn som er født for tidligt, har jeg både erfaring, drive og en tro på at andre også bliver glade for dette forum.
Det er altså ikke noget jeg gør, for at komme til at tjene lette og hurtige penge, men fordi jeg ikke kan lade være. 
Jeg har egentligt ikke nogen begrænsninger i forhold til hvor meget jeg skal arbejde, bortset fra at det skal kunne hænge sammen med et familieliv. Men jeg vil f.eks. gerne arbejde hver aften med det, hvis det betyder at siden bliver en succes. 

Jeg har mange idéer til hvordan jeg kan udvikle siden på sigt. 
F.eks. brevkasse, ekspertblogs og så ligger det lige for at lave en webshop, hvor man kan købe tøj og andre produkter til præmature børn. 
I princippet er det vel kun min fantasi (og økonomiske midler)  som sætter begrænsninger for hvad der kan lade sig gøre.

Jeg er klar over at det, med et forum, handler om at skabe trafik. Derfor har jeg også en plan for hvordan jeg får gjort folk opmærksomme på min hjemmeside, den del er der styr på.

Jeg har også læst en masse om at åbne forums på nettet, samt set Martins videoer om samme emne.  

Men nu er det store spørgsmål:

Er det muligt at tjene penge på et forum? Og er det ligefrem muligt at komme til at leve af det?

Vh. Anna 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:44

Prøv at bygge noget op uden at fokusere på indtjening. Ellers bliver det ikke til noget.

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 15:55

Hej,

Det lyder som en god ide at åbne et forum når du har det der skal til! 😊

Om du ligefrem kan leve af det ved jeg ikke helt, man kan jo godt men så tror jeg du skal have en stor målgruppe og en nogle forskellige måder at tjene penge ind på.

Som fx.
-Affiliate marketing, sig til hvis du ikke kender til det.

-Nok noget med premium accounts, få adgang til mere osv.

-Snakke med firmaer der laver produkter der vedrører dit emne så du kan skrive en artikel om det osv. Selvfølgelig mod betaling.

Og så hvis du får lavet en webshop også og begge får succes, så tror jeg der er stor chance for at tjene nogle gryn.

Så skal du huske at få lavet SEO på din side, da jeg vil mene at hvis man skal finde en blog eller et forum om forskellige ting er meget gennem søge maskiner :)

God vind med projektet!

Venlig Hilsen Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 14. Aug 11
Skrevet kl. 21:56

Hej Victor

Tak for dit gode og konstruktive indlæg.

Jeg tror du har ret i at jeg skal satse på flere forskellige indtægtskilder, hvis jeg skal tjene gode penge på det. 
Og jeg er godt klar over, at det ikke er noget der sker fra den ene dag, til den anden.

- Jeg har endnu ikke sat mig ind i affiliate marketing, men jeg vil meget gerne vide mere om det.

- Ja, jeg har også selv tænkt på noget plus medlemskab. Det kræver blot at jeg kan få stablet nogle fordele på benene. Jeg kan se at andre sider kører med rabatter på diverse webshops, hvilket er en super god idé.
Jeg tror dog at jeg skal have en del brugere, før butikkerne vil lave denne aftale med mig.

- Jeg har set andre sider skrive de artikler du nævner, er det ikke på kanten af loven? Eller skal man blot sørge for at tydeliggøre at det er en annonce.

- Jeg har læst lidt om SEO, men har ikke arbejdet med det endnu.

Vh. Anna

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 09:03

Hej Anna,

Om det er på kant med loven er jeg ikke 100 på, men det tror jeg ikke det er hvis du har en aftale med firmaet ;)

Ellers ja, mit bedst råd er håb ud i det!
Kan godt sige med det samme du får ikke indtjening med det samme, der går et stykke tid! :D

Så vil jeg klart anbefale dig at kigge på noget SEO, ellers kan du få en proff til det. Det er vigtigt!!

Vh Victor, og god dag :)

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 14. Aug 11
Skrevet kl. 20:17

Jeg har læst en masse om SEO idag, og har fundet ud af at jeg er ret godt med allerede. 
Men skal have læst meget mere.

Nej, jeg ved godt at der ikke bare ruller penge ind på kontoen med det samme, der skal arbejdes for det;)

Tak endnu engang, for dine super gode råd:) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)