Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det altid billigst at bestille flybilletter tidligst muligt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er allerede nu ved at kigge på flybilletter til sommeren 2014 og i denne forbindelse har jeg lidt punkter, som jeg håber at I vil være behjælpelig med at få besvaret :-) Jeg ønsker at købe mine flybilletter til den lavest mulige pris, men hvordan gør jeg dette? Er det at bestille dem så snart de "udkommer" eller hvordan? På forhånd mange tak.
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:45

Jeg plejer selv at handle tidligst muligt kombineret med en afbestillingsforsikring. Prisen plejer at følge udbud og efterspørgsel for den enkelte afgang. Se denne artikel fra Politiken

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 10:55
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis man er frisk og ikke er mere end 2 kan du også bare tage tasken med ud i lufthavnen, og så ellers bare hoppe på hvad der bliver ledigt, plejer kunne gøres super billigt.

Ellers holder vi også med sider som afbudsrejser.dk osv.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 12. May 13
Skrevet kl. 10:59

Ja, har jeg godt hørt om og kunne godt blive aktuelt i denne sommer.

Men min kæreste og jeg planlægger en længere/større rejse i sommeren 2014, gerne til USA i nogle uger og her vil vi ikke bare satse på afbudsrejser (det skulle jeg nok lige have fortalt) i og med at vi også forinden har tænkt os så vidt muligt at booke diverse overnatningssteder på forhånd.

Men mange tak for jeres svar begge to, den artikel fra Politiken vil jeg læse nu.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:00

Fonne:

Hvis man er frisk og ikke er mere end 2 kan du også bare tage tasken med ud i lufthavnen, og så ellers bare hoppe på hvad der bliver ledigt, plejer kunne gøres super billigt.

Ellers holder vi også med sider som afbudsrejser.dk osv.

Det er desværre de færreste lufthavne der sælger rejser nu om dage, hvis overhovedet det er muligt længere. De fleste, hvis ikke alle, går igennem rejsebureauer eller søgemaskiner

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:18

Jeg plejer at købe mine flybilletter omk. 1 mdr. før. Jeg kan anbefale siden: www.momondo.dk, som giver et rigtigt godt overblik over priserne. De har også en søgemekanisme, så man kan se, at man nogen gange kan spare mange penge, såfremt man ændrer flydatoen en dag. 

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det muligt ville jeg booke i god tid. Der kan sagtens være fald hvor det kunne være billigere kort inden, men de er færre og hvad hvis de ikke findes så det passer med dag og rute.

Jeg bruger exepedia (som momondo nok mere vane - men god også med fly+hotel) Bemærk at rejsedagene har enorm betydning. På kort sigt - en week end ind imellem ud og hjemrejse giver ofte stor rabat (forretningsrejsene vil ud og hjem inden weekend)

På lange rejser tilsvarend. Tirsdag ud og hjem søndag fra Hong´Kong kan i god tid inden koste 50% mere end mandag ud og lørdag hjem som eksempel, så har man tid til at lege med dagene, kan der spares

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:37

Jeg er helt enig med Cookie.

Der bør ofte være en weekend imellem ud og hjemrejse.

Rejsen skal være mindre end en måned.

Man skal rejse ud og hjem på skæve dage, da de fleste holder ferie fra en fredag eftermiddag til en mandag morgen, så fx en tirsdag ud og en torsdag hjem er ganske skæv.

Lørdag hjem fra fx Asien, som Cookie skriver, er måske mindre skæv, da det ofte vil udløse hjemkomst søndag morgen, hvilket er normalt, men jeg ved godt, at Cookie svarer på hjemrejse fra USA, hvor tiden går modsat.

Dog vil jeg mene, at man skal overveje pros and cons, altså om besparelsen vitterligt modsvarer de skæve rejsedage. Men på lange rejser kan det være praktisk med nogle dage til at komme sig over rejsen, når man er kommet hjem. Personligt synes jeg, at det er rart med nogle dage efter hjemkomst fra "langt væk", inden man skal begynde at arbejde igen.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 12. May 13
Skrevet kl. 22:19

Tak for jeres svar allesammen.

Jeg har helt sikkert lært en masse, som jeg ikke lige havde tænkt over - Så dette er alle punkter som jeg vil tage med i overvejelserne, når jeg fremadrettet skal bestille min næste rejse :-) 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:38

Nogle ting der er gode at vide:

• Tjek billettens pris i andre valuta, der kan oftest være 200-300kr at spare ved en tur til USA
  • Rejs via italien (milano eller rom) hvis muligt - tro det eller lad vær, men i kan spare op mod 50% på en billet.
  • Tjek prisen fra udlandske hjemmesider
  • Mandag og tirsdag plejer som regl at være billige
  • Rejs mere end 7 dage
I april var jeg i Kina, med fly tur/retur kostede mig 280euro for en billet, med KLM - det eneste jeg skulle var via milano, gav godt nok 2 timer ekstra, men billetten var så også over halv pris :)
Har fundet billetter til new york tur/retur for 150euro, man skulle dog til Rom først, men havde et skift på en time.
Jeg har oftest købt mine billetter igennem et italiensk firma (søster selskab til KLM), priserne er som regl lavere, for samme fly afgang, jeg har aldrig brugt rejseforsikring, da det er indkluderet hvis man har et flying blue Amex silver card.
Udover det, findes der mange andre metoder man kan få billetter billigere på - ved at planlægge sin rejse på en bestemt måde, men lidt mere kompliceret. det kræver, at man tager direkte kontakt til et API og bestiller sin billet - og det er ikke lige det system der er aller sjovest at arbejde med :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)