Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ejer 50% af smba - flytter til udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Min kæreste ejer 50% af et smba, og planlægger at flytte til udlandet.

Hun fortsætter med at læse i Danmark.

Jeg har læst her: http://www.simhen.dk/nyheder/skatteadvokaterne-om-skaerpet-fraflytterbeskatning.aspx at der er nogen ting man skal være opmærksom på.. Men jeg får ikke helt fat i enden på ovenstående, om hvad der nu engang gælder d.d. - Der står heller ikke nogen dato i indlægget dér.

Så er der nogen revisorer herinde der kan svarer på om min kæreste kan blive ved med at eje sine anparter i selskabet, selvom hun flytter, og uden at blive beskattet af dem? Hun planlægger ikke at udlodde udbytte af selskabet foreløbigt idet selskabet er forholdsvis nyt, og der ikke er det store overskud endnu.

Vh

Michel Moore

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo netop kendetegnet for et SMBA at det ikke ligne kapitalselskaber i relation til ejerandele. Eksempelvis kan udbytte i et SMBA ikke ske i forhold til ejerandel.

Derfor er havelågebeskatningen heller ikke relevante ved fin kæreste udflytning. Måske et større problem om hun stadigvæk vil tage aktiv del i driften?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Ok så ingen ko på isen der?

Ja det vil hun, mhp at hæve løn til sig selv på sigt, og lønnen beskattes jo som normal dansk indkomst og dansk skat

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53

Det kan hun

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Tak for svaret

Vi er igang med at udfylde blanket 04.029 fra SKAT vedr "Oplysninger om bopælsforhold ved fraflytning med videre til SKAT"

Jeg kan så se på blanketten at der er et spørgsmål der hedder "Er du ejer af fast ejendom, erhvervsvirksomhed, investeringsbeviser, aktier eller anparter. Eller har du udnyttet/modtaget tegningsretter eller køberetter til aktier, eventuelt modtaget som aflønning i ansættelsesforhold?"

Skal vi så svarer ja, og præcisere at det er andele i et s.m.b.a. eller skal vi svare nej? Jeg bliver i tvivl pga Henriks svar i tråden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Hej Henrik