Hejsa,
Jeg leder efter en, eller flere, samarbejdspartnere til at hjælpe mig med at bygge mit kærlighedsbarn: CoCreately.
Om projektet:
CoCreately forsøger i sin enkelthed at løse et fundamentalt problem: at finde samarbejdspartnere til projekter (lidt ironisk, jeg ved det). Jeg har længe været frustreret over at det er svært at finde folk uden for sit personlige netværk til skabe ting sammen med. Ikke nødvendigvis i forbindelse med at starte en virksomhed, men på projekt-mæssig basis. Ikke nok med at det er svært at finde personer, det er endnu sværere at holde på dem når man først har fundet dem! Det vil jeg lave om på.
Kort sagt: Jeg vil skabe det eneste sted man behøver at komme på nettet for at finde en dygtig og dedikeret samarbejdspartner til sit projekt, og jeg vil hjælpe folk med at færdiggøre projekterne - sammen!
Jeg kører projektet rimelig lean. Jeg startede med at undersøge om der overhovedet er interesse i et sådant site, ved at udarbejde et spørgeskema med (blandt andet) dette mål - resultatet kan ses her: http://infogr.am/CoCreately-Survey/
Det viste sig at der var stor interesse i det, og jeg sidder på omkring 70 mails af folk der vil høre mere når siden launcher (ca. 60 af dem indsamlet over 2-3 dage - dengang en conversion rate på ~24%). I sær indie spil-udviklere har vist stor interesse i platformen (og er derfor den første målgruppe jeg går efter).
Jeg har betalt mig fra designet til forsiden (tænkt som grundlæggende fundament for design-stilen på siden), mest af alt fordi jeg selv stinker til det. Det foregår som en konkurrence på 99designs, som faktisk pt. er i sin sidste runde. I er velkommen til at stemme på hvilket design i synes er bedst!
http://99designs.com/web-design/vote-c1fr7p
Til sidst: Ja, der findes konkurrenter (collabfinder.com som den nok mest relevante), men ingen af dem løser opgaven som jeg ønsker mig det. Men de demonstrerer i hvertfald at der er et behov!
Mig:
Jeg hedder Martin, er 25 år og uddannet Datamatiker. Født i Tyskland, boet i Danmark i 16 år (9 af dem på Bornholm - yay). Har programmeret siden jeg var... 15? Noget i den dur.
Jeg har været heldig med karrieren, først som konsulent Deloitte (2009-2012) og nu hos et af Danmarks førende Business Intelligence firmaer, Rehf eld. Men jeg brænder for at starte mit eget. Jeg har altid ville bygge noget fra bunden, og har stort set altid haft et eller andet projekt kørende, i håb om at gøre det til en virkelighed.
Stor-forbruger af Hacker News, fan af Eric Ries og glad for hunde.
Mere om mig kan ses på min side, http://tschammer.dk .
Om dig:
Jeg leder primært efter en front-end udvikler. Jeg er i gang med at bygge et MVP, men det går simpelthen for langsomt når jeg er alene om det.
Jeg er selv backend udvikler på projektet, som er opbygget i Django med Postgre som database - den del skal jeg nok tage mig af (med mindre du vil være med!). Jeg regner med at smide det på Heroku til at begynde med.
Jeg er som sagt selv en rimelig erfaren programmør, men i sær på web området er jeg langt fra hardcore. Jeg behersker Javascript, CSS og HTML til rimelighed, men heller ikke mere end det.
Kort sagt, leder jeg mest efter nogen der er BEDRE end mig til følgende:
- Styr på Javascript, CSS3, HTML5.
- Styr på gængse libraries (jQuery, f.eks.)
- Styr på SEO basics.
- Denne liste skal helst gøre dig lidt glad: https://gist.github.com/dypsilon/5819504 :)
Plus hvis du er:
- Fortrolig med Django hhv. Django templating (eller noget lignende).
- Har en smule forstand på web-design.
- Kan noget Photoshop eller lignende.
- Er erfaren iværksætter (eller i det mindste læser Hacker News!).
- Kender til Lean Startup.
- Er rig ;)
Mest af alt:
Jeg leder efter en co-founder. En der vil ligge lige så meget energi i projektet som mig. En der brænder for det lige som mig. Det er næsten det vigtigste. Hvis du kan se dig selv i den beskrivelse, så kontakt mig! Du kan sikkert et eller andet!
Tidsforbrug, procenter, etc:
Du vil være co-founder, med alt dette indebærer. Lige fordelt arbejde, lige fordelt frustration, lige fordelt aflønning. Jeg er en fair og fornuftig person, og forventer det samme af dig. <3
Med de bedste hilsener,
Martin