Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Marketing - Hvordan kommer jeg igang?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Ny Form Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt omkring hvordan jeg kommer igang med AM.

Jeg har min egen blog med et meget fornuftigt antal besøgende, og jeg ved at jeg for mange, bliver betragtet som en vigtig ressource indenfor min felt.

Min mest besøgte side er denne http://www.jesper-holst.dk/outdoor/billige-canada-goose-jakker/, og jeg ved at jeg ville kunne videreformidle mange salg videre fra netop denne side.

Mit spørgsmål er så, hvordan kommer jeg igang og hvordan foregår AM som en helhed?

På forhånd tak.

//Jesper

Besøg min personlige blog på www.jesper-holst.dk.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Kort intro til AM: du har besøgende på din hjemmeside som er interesseret i specifikke produkter/emner. En butik/service har et produkt der matcher dine besøgende interesser og de har et affiliate program. Du tilmelder dig programmet, får en unik linkkode (som forhåbentlig kan modificeres til f.eks. at linke til specifikke produkter på deres side) og linker dine besøgende videre til butikkens side. Du bliver så betalt et beløb som i dit tilfælde nok vil være en procentsats af værdien i kundens indkøbskurv. Det kunne også være at du blev betalt pr. kundeemne hvis der er tale om en service.

I forhold til den side du har linket til som eksempel vil det være utroligt oplagt at smide nogle affiliate links ind under det afsnit der hedder 'Køb Canada Goose'. Jeg arbejder kun på markeder udenfor Danmark, men hvis f.eks. Sportmaster, DBA eller Trendsales har affiliate programmer kunne du linke direkte til produktet ved bare at ændre de links du allerede har på siden. Du kan selvfølgelig også være mere aggressiv i den markedsføring med bannere osv...

Din opgave i først omgang må altså være at finde ud af hvilke af forhandlerne der har et affiliate program eller i hvert fald er med i et affiliate-netværk. Igen, jeg ved ikke meget om det danske marked, her må andre kunne være mere behjælpelige.

Bare spørg løs hvis der er noget i det ovenstående der ikke giver mening.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Ny Form Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mas.

Tusind tak for dit svar - det gav virkelig klarhed :)

Det var netop også links til troværdige forhandlere af Canada Goose jakker jeg tænkte kunne være interesseret i et AM link, men jeg er i tvivl om hvordan jeg finder ud af om de er en del af et AM netværk - Ved du det?

Hvis der er nogen af dem der er en del af sådan et netværk, skal man så kontakte dem eller hvordan...?

Besøg min personlige blog på www.jesper-holst.dk.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Hvis de er en del af et netværk skal du bare registrere dig ved netværket og så måske i netværkets interface lave en registrering ved de enkelte virksomheder du vil arbejde med.

Måske den nemmeste måde at komme videre på er at registrere dig ved et par netværk og så lave en google søgning på 'canada goose'. Se hvem der sælger dem og undersøg så om de også optræder som en mulig samarbejdspartner hos et af affiliate-netværkene.

Jeg tror der er ret mange danske virksomheder der ikke skilter med at de gør i affiliate marketing og derfor tror jeg den nemmeste vej er at registrere sig ved de store netværk hvor de kan være kunder. En søgning på 'affiliate program' i Google burde give dig flere danske affiliatenetværk at starte med.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Ny Form Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Mange tak for hjælpen.

Kender du nogen der kunne hjælpe mig omkring nogle seriøse AM netværk?

Har netop registreret mig ved Partner Ads, men kan efterfølgende se at de har nogle lidt dårlige anmeldelser på Trustpilot :/

Besøg min personlige blog på www.jesper-holst.dk.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor du nævner Trustpilot ville jeg da starte med de 3 øverst rangerede

http://www.trustpilot.dk/review/dk.orvillemedia.com

http://www.trustpilot.dk/review/www.adservice.dk

http://www.trustpilot.dk/review/www.euroads.dk

Min erfaring udenfor Danmark er også at der kan være langt mellem snapsene når det kommer til affiliatenetværk - der er masser af horror stories derude om folk der aldrig har fået udbetalt mange tusinde dollars osv.  Men det lyder ikke helt skidt med de 3 ovennævnte ud fra deres bedømmelser.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

De 3 anmeldelser er desværre fra 3 der har forsøgt at snyde. De er blevet opdaget og slettet, og har så efterfølgende 'straffet' os med en dårlig anmeldelse (se også vore kommentarer).

Er der nogle specielle emner / nicher du interesserer dig for?
Så kan vi hjælpe dig med at vælge de rigtige annoncører og reklamer.

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Holst:
Har netop registreret mig ved Partner Ads, men kan efterfølgende se at de har nogle lidt dårlige anmeldelser på Trustpilot :/

Jeg har benyttet partner-ads.com i flere år, og har i den periode fået >100.000 kr. udbetalt til tiden - hver gang. De dårlige anmeldelser afspejler ikke det indtryk jeg har af virksomheden.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo godt Ken (eller træls at folk prøver på at snyde jer). For lige at være klar i mælet mente jeg heller ikke med min kommentar at i var nogle snydere, det var bare et generelt statement om at man skal være varsom hvem man gør forretning med indenfor AM.

Du kunne jo evt. hjælpe Jesper videre ved at tage et kig på hans side og foreslå nogle af jeres samarbejdspartnere som du synes der matcher.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Ny Form Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

@Ken - Mine interesser og ekspertiseområder er helt klart indenfor sport og sportsmode. Vil du prøve at kigge mit site igennem og se om der kunne være en mulig interesse fra nogle af dine annoncører?

@Casper - Mange tak for input :)

@Mas - Tusind tak for hjælpen - Det har virkelig været brugbart :) Jeg prøver at kontakte nogle af de nævnte fra Trustpilot, og så må vi se hvor det bærer hen. 

Besøg min personlige blog på www.jesper-holst.dk.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)