Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe mig!?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et brændende ønske om at starte min egen netbutik med gaveartikler og babyting men jeg synes jeg bruger den ene dag efter den anden på at sidde på nettet og lede efter nogle leverandører. Hvor i alverden får man sig et sortiment fra? Er der nogle søgeord der er gode? Samtidig ved jeg at de fleste ikke vil sælge til folk der ikke er momsregistrede men det synes jeg er lidt meget at gøre ud af de endnu når det er helt i begyndelsesfasen og hvordan kommer man så videre derfra?.

Til alle der har en netbutik: Hvordan startede i og hvordan fik i jeres kontakter?!

Håber der kommer nogle gode forslag!
Hilsen Linda
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:43

Jeg står i samme situation, jeg har købt en webshop og er ved at bygge den op til salg af børnetøj. Men kan heller ikke finde alverdens leverandører.

Hilsen Stine
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:52

At blive momsregistreret kan man ligeså godt ordne med det samme, hvis du spøger mig!!

Find de evt. mærker du vil sælge, og søg på dem på nettet, ellers tag inspiration fra andre lign butikker, både fysiske og internetshops.

Tag kontakt med de forskellige når du har fået et nummer at kontakte dem på, og forklar din situation!!

Held og lykke med det

Hilsen Michel
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 00:44
Hej Linda.

Er selv igang med at udvikle en netshop og formoder også at den/de bliver til noget på et tidspunkt.

Du skriver at du bruger den ene dag efter den anden på nettet og intet kan finde. Her vil jeg da så lige indskyde, at fordi det er en netshop du vil køre er det ikke nødvendigvis kun på nettet du skal bruge dine ressourcer :) - Tag en snak med lign. netshops - fysiske butikker (som der er blevet sagt) - her kan du jo så vælge at være ærlig og håbe på god feedback og/eller være lidt fræk og spørge ind til leverandør. Ellers må der da findes masser af produkthæfter (også i disse butikker) hvorved man kan få lidt indblik i hvem de store producenter/leverandører er. Der må være messer rundt om i landet hvor du netop kan få god kontakt. Mht. momsen har du helt ret i, at mange grossister kun sælger til momsregget personer. Men mon ikke du kan finde en der gør (i opstartsfasen) ;).

Dog er der nok andre problemer som gør det sværre end den med grosisten. feks har du i din netshop vel brug for kortbetaling. her har du brug for det der hedder en indløsningsaftale med din bank mht. PBS. Her krævs (såvidt jeg husker) bla. et cvr nummer.

Der bliver godt nok sagt at det kan betale sig fra starten at momsregge sig. Det vil jeg slet ikke afvise men du kan jo have din grund til at være afventende, hvilket som du allerede så har erfaret, unægteligt gør det hele lidt sværre.

Jeg hører da gerne fremtidigt fra aller jer, som er igang med at starte webshop op og følge lidt med i slagets gang og udvikling. - på med vanten ;) 
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)