Ja det er rigtig nok. Men hvd er det specifikt for et firma du har?? Det ville nok være lettere at finde en grund eller en "måske" grund. |
David Mc Nally:Jeg tror desuden den konsekvente brug af et ensartet emnefelt er en fejl, der også kan føre til en lavere open-rate. Undersøgelser viser, at kreativ brug af emnefeltet kan have en meget positiv indvirkning på open-raten - f.eks. kan man nævne en rabat eller en gave, som modtageren kan få, ved at læse indholdet i nyhedsbrevet. "Nyhedsbrev fra dansearch.dk - få 20% rabat på søgemaskineoptimering, kun for medlemmer".
Vi bruger normalt kun den samme emne-linie med en vis periodes mellemrum, og det har aldrig før været et problem. Mellem udsendelserne med ensartet emne-linie, udsendes der jo flere andre nyhedsbreve, således at der er variation.
Jeg er helt enig i, at kreativ brug af emne-linien har stor positiv indvirkning på open raten. Det kan vi også se ved vores nyhedsbreve. Generelt viser vores statistik dog, at open raten er faldet de sidste par måneder - uanset om man kigger på alle nyhedsbreve som helhed, eller specifikt sammenligner nyhedsbreve med ensartet emne-linie.
David Mc Nally:Nogen modtagere vælger af spam-filtrere i deres e-mail-klient, hvad enten det er Hotmail, GMail, Thunderbird eller Outlook. Denne filtrering kan aldrig opdages ved at oprette testkonti, da opsætningen af spamfiltret dermed er unik. Det bliver mere og mere almindeligt, at spamfiltrere på denne måde, og det gør absolut ikke arbejdet nemmere for udsendere af nyhedsbreve.
Hvad kan jeg gøre for at undgå dette? Og hvordan kan jeg tjekke om det rent faktisk er denne problematik, der gør sig gældende?
David Mc Nally:Hvis du har mod på det, kunne det måske være interessant at prøve at lave en forsendelse via et alternativt system (evt. med en delmængde af din liste) og se om open-raten ændrer sig nævneværdigt. Hvis den ikke gør, ligger problemet i indholdet og emnerne i dit nyhedsbrev, og her kan nok så mange records og mailservere nok ikke hjælpe. :)
Men hvis nyhedsbrevet bliver fanget af spamfiltre, vil det så ikke blive ved med det sålænge jeg benytter samme afsendernavn og afsenderadresse?
Vil det hjælpe noget at benytte en anden e-mail som afsenderadresse? Eller et andet afsendernavn?