Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver mit nyhedsbrev blokeret som spam?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er rigtig nok.

Men hvd er det specifikt for et firma du har?? Det ville nok være lettere at finde en grund eller en "måske" grund.

Lucca Kjær Sørensen

Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:40

David Mc Nally:

Jeg tror desuden den konsekvente brug af et ensartet emnefelt er en fejl, der også kan føre til en lavere open-rate. Undersøgelser viser, at kreativ brug af emnefeltet kan have en meget positiv indvirkning på open-raten - f.eks. kan man nævne en rabat eller en gave, som modtageren kan få, ved at læse indholdet i nyhedsbrevet. "Nyhedsbrev fra dansearch.dk - få 20% rabat på søgemaskineoptimering, kun for medlemmer".

Vi bruger normalt kun den samme emne-linie med en vis periodes mellemrum, og det har aldrig før været et problem. Mellem udsendelserne med ensartet emne-linie, udsendes der jo flere andre nyhedsbreve, således at der er variation.

Jeg er helt enig i, at kreativ brug af emne-linien har stor positiv indvirkning på open raten. Det kan vi også se ved vores nyhedsbreve. Generelt viser vores statistik dog, at open raten er faldet de sidste par måneder - uanset om man kigger på alle nyhedsbreve som helhed, eller specifikt sammenligner nyhedsbreve med ensartet emne-linie. 

David Mc Nally:

Nogen modtagere vælger af spam-filtrere i deres e-mail-klient, hvad enten det er Hotmail, GMail, Thunderbird eller Outlook. Denne filtrering kan aldrig opdages ved at oprette testkonti, da opsætningen af spamfiltret dermed er unik. Det bliver mere og mere almindeligt, at spamfiltrere på denne måde, og det gør absolut ikke arbejdet nemmere for udsendere af nyhedsbreve.

Hvad kan jeg gøre for at undgå dette? Og hvordan kan jeg tjekke om det rent faktisk er denne problematik, der gør sig gældende?

David Mc Nally:

Hvis du har mod på det, kunne det måske være interessant at prøve at lave en forsendelse via et alternativt system (evt. med en delmængde af din liste) og se om open-raten ændrer sig nævneværdigt. Hvis den ikke gør, ligger problemet i indholdet og emnerne i dit nyhedsbrev, og her kan nok så mange records og mailservere nok ikke hjælpe. :)

Men hvis nyhedsbrevet bliver fanget af spamfiltre, vil det så ikke blive ved med det sålænge jeg benytter samme afsendernavn og afsenderadresse?

Vil det hjælpe noget at benytte en anden e-mail som afsenderadresse? Eller et andet afsendernavn?

Dansk forum om søgemaskineoptimering - Få gratis svar på dine spørgsmål om SEO.
Tilmeldt 27. Aug 07
Skrevet kl. 16:42

Lucca:

Men hvd er det specifikt for et firma du har?? Det ville nok være lettere at finde en grund eller en "måske" grund.

Nyhedsbrevene indeholder dels content (det er det brugerne har tilmeldt sig for) og dels annoncer (det er dem vi henter vores omsætning på).

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 17:16

Det er jo sommermånederne du har taget statistik på, og en del er på ferie, og vil dermed ikke åbne nyhedsbrevet - når de så kommer hjem, har de utrolig mange nyhedsbreve liggende og så trykker de fleste blot på slet alt.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 27. Aug 07
Skrevet kl. 17:34

NickN:

Det er jo sommermånederne du har taget statistik på, og en del er på ferie, og vil dermed ikke åbne nyhedsbrevet - når de så kommer hjem, har de utrolig mange nyhedsbreve liggende og så trykker de fleste blot på slet alt.

Ja, jeg ved godt at open raten naturligvis falder i sommermånederne, men det burde vel være overstået fra medio august. Eller hvad? Der er vel ikke markant flere der holder ferie i slutningen af august sammenlignet med maj måned. I hvert fald ikke så mange at det kan forklare et fald i open raten på ca. 30% sammenlignet med maj måned.

Eller hvad er jeres erfaringer? Skal man generelt også regne med lave open rater i august måned? Det er jo næppe vejret der har holdt brugerne væk fra computeren i årWink

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:56

dansearch.dk:

Vi bruger normalt kun den samme emne-linie med en vis periodes mellemrum, og det har aldrig før været et problem. Mellem udsendelserne med ensartet emne-linie, udsendes der jo flere andre nyhedsbreve, således at der er variation.

Okay, så giver det mere mening. :)

dansearch.dk:

Hvad kan jeg gøre for at undgå dette? Og hvordan kan jeg tjekke om det rent faktisk er denne problematik, der gør sig gældende?

Umiddelbart intet - desværre. Personlige spamfiltre er det evige problem, den eneste måde man kan undgå det på er ved at skrive vedkommende og relevante e-mails samt at gøre det let for modtagere at framelde sig.

En anden mulig årsag til faldet i open-rate er et stigende antal e-mail-klienter, der understøtter, at billeder først indlæses når brugeren klikker på en knap eller et link. ScanNet registrerer formentlig opens vha. skjulte billeder i e-mailen, og hvis billederne aldrig vises, vil det ikke tælle som en open. Flere og flere e-mail-klienter understøtter denne feature, og det gør det muligt for modtagerne at læse nyhedsbrevet uden at det "registreres".  

dansearch.dk:

Men hvis nyhedsbrevet bliver fanget af spamfiltre, vil det så ikke blive ved med det sålænge jeg benytter samme afsendernavn og afsenderadresse?

Vil det hjælpe noget at benytte en anden e-mail som afsenderadresse? Eller et andet afsendernavn?

Teoretisk set, jo, men det kan dog også have noget at gøre med måden hvorpå e-mails afleveres i det nuværende system.
Du kan måske undgå nogen spamfiltre ved at ændre afsender-adresse, men det kan ikke anbefales. Der er jo en årsag til, at modtagerne indledningsvis har føjet dit nyhedsbrev til deres spamfilter, og hvis du pludselig slipper uden om det, bliver de nok bare endnu mere irriterede.

Tilmeldt 27. Aug 07
Skrevet kl. 18:19

Smile

David Mc Nally:

Personlige spamfiltre er det evige problem, den eneste måde man kan undgå det på er ved at skrive vedkommende og relevante e-mails samt at gøre det let for modtagere at framelde sig.

Ok, men hvis det er personlige spamfiltre, så er der vel til gengæld heller ikke noget problem med at nyhedsbrevet automatisk bliver blokeret som spam hos nye brugere, fordi andre brugere har markeret det som spam? 

David Mc Nally:

En anden mulig årsag til faldet i open-rate er et stigende antal e-mail-klienter, der understøtter, at billeder først indlæses når brugeren klikker på en knap eller et link. ScanNet registrerer formentlig opens vha. skjulte billeder i e-mailen, og hvis billederne aldrig vises, vil det ikke tælle som en open. Flere og flere e-mail-klienter understøtter denne feature, og det gør det muligt for modtagerne at læse nyhedsbrevet uden at det "registreres".  

Ja, systemet tæller netop antal open vha. skjulte billeder i e-mailen. Men væksten i e-mail-klienter, der understøtter at brugeren manuelt skal åbne billedet, har vel ikke været så kraftig de sidste par måneder, at det kan forklare et fald i open raten på 30%? Eller kan det godt tænkes?

David Mc Nally:

Teoretisk set, jo, men det kan dog også have noget at gøre med måden hvorpå e-mails afleveres i det nuværende system.
Du kan måske undgå nogen spamfiltre ved at ændre afsender-adresse, men det kan ikke anbefales. Der er jo en årsag til, at modtagerne indledningsvis har føjet dit nyhedsbrev til deres spamfilter, og hvis du pludselig slipper uden om det, bliver de nok bare endnu mere irriterede.

God pointeSmile

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Aug 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Jysk IT ApS Skrevet kl. 01:19

Hej

Ja, jeg synes også dette er underligt. Et fald i juli er almindeligt, men det skal rette sig i løbet af august. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle af de store domæner der i særlig grad har ændret adfærd. Hotmail er altid interessant, men der er nok også andre. Kan du få tal på udviklingen i åbningsprocent på de vigtigste 10 domæner?

Hvis jeg var dig ville jeg også prøve at finde ud af hvor mange unikke aktive (åbnende) medlemmer du har pr. måned. Det er jo ikke de samme der åbner hver gang. Det kunne jo være at dette tal er konstant, men frekvensen er lavere.

Mvh Jan

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:54

Nu ved jeg jo lidt om de personlige spamfiltre og jeg kan garantere dig for at de tager mange flere "rigtige mail" nu. Spammerne er blevet så dygtige, at anti spam firmaerne har ekstremt svært ved at detektere hvad der er spam. Der har fået mange aktører til at stramme filtret på meget simple parametre og det betyder at ekstremt mange mails forsvinder. Problemet er først rigtigt startet i foråret, men har udviklet sig voldsomt over de sidste måneder. Jeg vil tro at mit eget nyhedsbrev mister min. 30 % af alle mails udsendt. Jeg kan også se mine personlige mails forsvinder i stor stil.

Det er noget rigtig pis, men e-mail er virkelig ved at blive en utilregnelig kommunikationsform.

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Aug 07
Skrevet kl. 10:46

thorborg:

Nu ved jeg jo lidt om de personlige spamfiltre og jeg kan garantere dig for at de tager mange flere "rigtige mail" nu. Spammerne er blevet så dygtige, at anti spam firmaerne har ekstremt svært ved at detektere hvad der er spam. Der har fået mange aktører til at stramme filtret på meget simple parametre og det betyder at ekstremt mange mails forsvinder. Problemet er først rigtigt startet i foråret, men har udviklet sig voldsomt over de sidste måneder. Jeg vil tro at mit eget nyhedsbrev mister min. 30 % af alle mails udsendt. Jeg kan også se mine personlige mails forsvinder i stor stil.

Vil det sige, at faldet i min open rate efter din overbevisning, lige så godt kan være sket "naturligt" p.g.a. stramme filtre, som det kan være noget jeg har fremprovokeret?

Og kan jeg så overhovedet gøre noget ved det?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)