Hej Aminoer, Jeg udsender et nyhedsbrev (1 - 2 gange om ugen), og har på det seneste oplevet en faldende open rate (andelen af modtagere, der åbner nyhedsbrevet er faldet). I midten af maj 2007 havde nyhedsbrevet en open rate på 37%. Nyhedsbrevet havde på dette tidspunkt "kun" 56.000 modtagere. I midten af juni 2007 havde nyhedsbrevet en open rate på 34,7% (ved brug af samme subject-line). Nyhedsbrevet havde på dette tidspunkt 61.000 modtagere. I starten af august 2007 havde nyhedsbrevet en open rate på 28% (ved brug af samme subject-line). Nyhedsbrevet havde på dette tidspunkt 68.000 modtagere. Og i midten af august 2007 havde nyhedsbrevet en open rate på 25,4% (ved brug af sammenlignelig subject-line). Nyhedsbrevet havde på dette tidspunkt 71.000 modtagere. Jeg benytter et system, der automatisk sletter bounce-emails, så det burde ikke være problemet. Men hvad kan så være årsagen? Kan det være fordi nyhedsbrevet bliver frasorteret som spam hos nogle modtagere? Hvordan kan jeg tjekke dette? Jeg har oprettet mailkonti hos jubii, sol.dk, hotmail.com, tele2adsl.dk, yahoo.dk, forum.dk, og ingen steder bliver nyhedsbrevet markeret som spam. Kan der være andre årsager til den faldende open rate? Det er vel ikke sandsynligt at open raten er faldet helt naturligt (fordi brugerne har mistet interessen) på så kort tid? Lad mig høre jeres bud, og hvad jeg kan gøre ved det.
|
Hvis du har et tydeligt afmeldings link i mailen, kan det sortere dem fra der ikke er interesserede og dermed vil du få et bedre billede af hvem der er interesserede i dine varer. Mange melder sig også bare til i diverse konkurrencer, og sletter sammen med de andre mails, når de kommer uden at åbne...