Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mlm

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/14/2006 9:33:14 PM Forfatter: Lasse Burholt

Vedr. regler om at være i andre selskaber.

De fleste Network Marketing selskaber - for så vidt alle - har oftest en regel der hedder at man ikke må arbejde med andre selskaber. I praksis gør de dog ikke noget - med mindre man eks. er i selskab Y og selskab X - og sidenhen begynder at pitche og rekruttere Y folk over til X. Så vil selskab Y helt sikkert tage fat i kraven på vedkommende. Og det er også fair nok.
Men mange har jo eks. et ID nummer i andre selskaber, ikke for at skabe netværk eller sælge produkter, men udelukkende for fordelene ved køb til eget forbrug.
Det er ganske rigtigt, som Gustavsson siger: Man får 100% success eét sted, ikke med 10 procent 10 steder ;-)
Lasse

 
Hej Lasse
 
Ja en sådan form for rekrutering kan man vel betragte som en slags selskabstømning. Jeg kunne forestille mig, at det har meget at gøre med om man rekruterer folk over i et firma med et konkurrerende produktsortiment der dækker de samme behov.
I dag kan det jo faktisk betale sig, at bruge nogle andre MLM firmaer til at fremme ens primære interesse. - Der findes jo MLM firmaer, der bygger deres forretning på at formidle f.eks. værktøjer, viden og lignende hjælpemidler til aktive networkere.
 
Så min tolkning af Gustafsons ord er; at disse til dels hører fortidens MLM verden til. MEN hvad angår selve ens commitment til success, så skal denne da være 100%. - I sidste ende har det nok meget at gøre med beslutsomhed.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt tror jeg ikke, at det er direkte ulovligt at have repræsentant-numre hos flere NM-selskaber.

Hvordan skulle de i øvrigt kunne kontrollere det i praksis...!?
 
"Ulovligheden" kommer nok først ind i billedet, hvis man begynder at rekruttere fra det ene NM-firma til det andet. Så får man højst sandsynligt sparket, hvis man bliver opdaget, hvad man nok gør.
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/21/2006 1:08:10 AM Forfatter: Krabsen

Som udgangspunkt tror jeg ikke, at det er direkte ulovligt at have repræsentant-numre hos flere NM-selskaber.

Hvordan skulle de i øvrigt kunne kontrollere det i praksis...!?
'Ulovligheden' kommer nok først ind i billedet, hvis man begynder at rekruttere fra det ene NM-firma til det andet. Så får man højst sandsynligt sparket, hvis man bliver opdaget, hvad man nok gør.

 
Jamen det er jo så lige det...
Det er jo ikke ulovligt som sådan (i den "almindelige" lovgivning), at rekrutere networkere over i en anden organisation. - Så dette skal jo stå specificeret i det enkelte firma, for ellers kan de jo reelt ikke bare losse vedkommende ud - ikke uden at stå juridisk dårligt i en evt. sag derom i hvert fald.
 
Som sagt, så tror jeg at det tidligere har været mest i forbindelse med den mere direkte konkurrence.
Jeg synes ikke personligt at falde så meget over den mere og jeg synes da også, at sådanne restriktioner kan have adskillige ulemper for firmaet, branchen og den enkelte.
Personligt synes jeg derudover, at en sådan restriktion er et ret ufint træk fra firmaets side. - Med firmaets øjne kan jeg godt se ideen - men det er jo netop sådanne ting der skaber indbyrdes splid i MLM branchen, der i forvejen møder mere modstand end godt er...
 
Derudover går (for mange) "restriktioner" imod et ret simpelt MLM princip: Nemlig at man skal lære at se mulighederne. Commitment er en god ting med måde, men overdriver man dette så begrænser man igen ens muligheder og det giver forvirrende signaler synes jeg.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror som sagt ikke, at det er ulovligt at have repræsentant-numre hos flere forskellige NM-firmaer - det har jeg i øvrigt selv.

Men jeg bygger kun kunde- og repræsentant-netværk med ACN - mit ID-nr. hos Amway har jeg kun for at kunne købe kvalitetsprodukterne til indkøbspris uden at skulle igennem en anden IBO''er.
Kompensationsplanen hos Amway er for mig ikke attraktiv nok, til at jeg bruger tid på at bygge netværk.
 
Men hvis jeg begyndte at rekruttere repræsentanter til ACN i Amways netværk, så ville jeg nok blive deaktiveret hos Amway med øjeblikkelig virkning og udelukket fra deres arrangementer, hvilken også er fair nok.
 
Det samme kunne jeg forestille mig gælder for Qbic7, FLP, HerbaLife, LR, NuSkin, Morinda, GDI osv.
 
Men hvis Qbic7 engang ude i fremtiden kan yde revisor-bistand til en billigere og/eller bedre service end min nuværende almindelige revisor, hvorfor så ikke benytte Qbic7''s...!?
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/21/2006 2:06:52 PM Forfatter: Krabsen

Jeg tror som sagt ikke, at det er ulovligt at have repræsentant-numre hos flere forskellige NM-firmaer - det har jeg i øvrigt selv.

...
 
Men hvis jeg begyndte at rekruttere repræsentanter til ACN i Amways netværk, så ville jeg nok blive deaktiveret hos Amway med øjeblikkelig virkning og udelukket fra deres arrangementer, hvilken også er fair nok.
Det samme kunne jeg forestille mig gælder for Qbic7, FLP, HerbaLife, LR, NuSkin, Morinda, GDI osv.
Men hvis Qbic7 engang ude i fremtiden kan yde revisor-bistand til en billigere og/eller bedre service end min nuværende almindelige revisor, hvorfor så ikke benytte Qbic7''s...!?

 
Hej Krebsen
 
Jeg tror lige at du skal huske at dele tingene op.
Der er jo altså en forskel fra om det er dit eget netværk du arbejder med, eller om du er på udkig efter at fiske medlemmer fra konkurrenten.
 
Hvis jeg f.eks. stod i Amway med en forretning og jeg begyndte at rekrutere nogle af disse folk over i f.eks. ACN, så ville det satme ikke være i orden hvis Amway kappede mine vinger... - Forstået sådan, at hvis Amway ikke i deres reglement havde udspecificeret, at det var i strid med deres forretningsmodel; Så er det ikke i orden at de afskeder min position i direkte strid med lovgivningen i Dk og hos dem selv.
 
Da det desuden er ret svært at kontrollere hvem der har aktiviteter andre steder, så virker dette "monopol" også ret irrelevant og især i det 21. århundrede. Derfor skønner jeg personligt, at en sådan restriktion er til udelukkende for, at have muligheden for at afskedige folk på dette grundlag.
 
Jeg kan ikke sige sige specifikt om de nævnte firmaer har denne politik. Men Qbic7 har den naturligvis ikke. (Deres plan bygger jo på, at denne revision og rådgivning også skulle kunne komme aktive networkere til gode).
 
Mvh.
 
James
Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle, jeg vil da også lige komme med min holdning omkring LR ( lady racine) som er et fremragende firma...

 

For knap 2 år siden blev mine forældre og jeg budt på muligheden for at høre om hvordan vi kunne tjene lidt og samtidig spare penge... Hvem ville ikke det og det har rent faktisk holdt stik. Den dag i dag 2 år efter går mine forældre efter orgaleder statusen, det kræver dog lige deres tal holdes på et vist niveau i 6 mdr og så er bil bonus hjemme osv. :)

 

Lige nu er de godt nok teamleder og har bil bonus i form af polo, så kan bestemt kun anbefale LR, da det virkelig kan gøre til noget.

 

Er der problemer med det mindste er de bare at ringe til det danske kontor ned i åbenrå og de er så venlige selv over de mindste ting...

 

Ps. produkterne er verdensklasse, i sær deres emergency spray, damn den har reddet mig fra mange smerter i sommers :-) 

 

LR er et af de MLM firmaer som rent faktisk har et koncept som er gennemtænkt og som ikke er bygget på moral forkastelse...

 

Henrik Bruun burde tage sig sammen og tage med på et af LR''s utallige super fede seminarer og lærer lidt om MLM på den etiske og korrekte måde.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-11-2006 07:48:10
Forfatter: Thomas Faugsted

Henrik Bruun burde tage sig sammen og tage med på et af LR''s utallige super fede seminarer og lærer lidt om MLM på den etiske og korrekte måde.


Yderst dårlig idé, så ville LR først komme i søgelyset ang. markedsføringen etc., set ift. hvordan det kører nu hos Bruhn.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Øhh læste du hvad jeg skrev og forstod du meningen med sætningen ?

 

Han skulle tage med på et af deres seminarer for at lærer hvordan MLM rent faktisk burde fungere!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja , det gjorde jeg. Men jeg har ikke den fjerneste tiltro til at Henrik Bruhn vil eller kan opføre sig tilnærmelsesvis pænt i forretninger.
Men kan LR få sat skik på ham, får de med garanti en stærk netværker :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var nu også mere teoretisk og ment med en ironisk tilgang... LR vil slet ikke have en mand ind som Henrik Bruun det er så en anden sag...

 

Men teoretisk set ment :)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)