Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når DHL glemmer at opkræve told

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter et tidligere indlæg, men jeg kan ikke finde det.

Hvordan er det når de "glemmer" at opkræve det, men man gerne vil have det betalt så man kan videre sælge varene?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nu er det jo ikke DHL der opkræver told hvis der er tale om vare importeret af et firma.  Er man som lovet kræver importørregistreret vil tolden blive opkrævet af SKAT den efterfølgende måned. DHL skal kun sende dig toldbehandlingspapirerne som skal gemmes som dokumentation.

 

 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå for pokker, det troede jeg at de stod for.

Jeg er ikke registeret, og måske derfor har jeg intet modtaget - heller ej papir fra DHL.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er de varer du importere til videresalg skal ifølge loven både være moms og importør registreret ellers bryder du loven. 

 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er moms registeret, men den med importør havde jeg lige overset - det må jeg heller få styr på!

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 27
Fra  Beluga Design Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du så er blevet import registreret, skal du fremover bare kikke dig ind på tastselv og se opkrævningerne (afregnes månedligt) under import :) 

Sælger flotte Plakater til hjemmet fra min webshop.

Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej:-)

Jeg ved tråden er gammel men prøver alligevel

Hvis man er CVR registreret og told registeret og DHL ikke opkræver told ved levering som de plejer.

Hvordan kommer de ind på selvbetjening ?? Er det fordi når de kan se firmanavn og måske cvr at de så gør det??

For har mange gange privat bestilt hvor jeg intet ar fået eller skulle betale vedeveringen.

Hvordan gør man??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Madridista88:
DHL ikke opkræver told ved levering som de plejer.

Hvordan kommer de ind på selvbetjening ?? Er det fordi når de kan se firmanavn og måske cvr at de så gør det??
Ikke så let fatteligt - hvem er DE i dette fald. Er det DHL?

Du skal jo ved importen importere til dit firmanavn og CVR og så tror jeg ikke DHL normalt glemmer noget, men ring dog til DHL og hør dem om der er foregået normal toldbehandling - 

Om du rent praktisk skal betale told afhænger jo af varen og beløbet så det er ikke til at udtale sig om - blot at JA du skal importere så det er klart du er virksomhed med dit cvr nummer (eller moms nummer som er samme med DK foran)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det fedeste vil være hvis den bare kørte ind på selvbetjening men har kun købt som privat derfor ja de er dhl
Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det første gang du importere som firma? I så fald vil du modtage importspecifikationen i papirform (pr. brev). Men når du så importerer varer næste gang, vil du modtage importspecifikationen direkte i tastselv (efter du har tilmeldt dig det under tilmeldingsoplysninger i tastselv).

Håber det hjælper.

Mvh.
Mads

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)