Hej Aminoer Mit navn er Mathias, 14 år gammel. Jeg kunne godt tænke mig at starte et firma op. Men det skal være indenfor salg. Kan i ikke skrive en masse idéer til noget firma, indenfor salg. Så ville jeg blive rigtig glad, og tager imod alt.
Fedt at du i så tidlig en alder går med tanker om at starte egen virksomhed. Et godt råd er, at beskæftige sig med noget som man interesserer sig for, og som man brænder for. Det er bl.a. med til at sikre, at man ikke kører for hurtigt træt i det.
Tak for svaret Simon. Men jeg tænkte på om du måske havde nogle idéer til nogle virksomheder indenfor salg. Jeg gider ikke sælge huse, da det er satset, ved ikke helt med webshop. Men bare hvis i havde nogle gode idéer, fordi så kunne jeg læse mere om dem, og måske var idéen, så lige noget for mig.
Men, Mathias, Simon siger altså det helt rigtige.. Du er nødt til at finde ud af et område hvor du har interesse - medmindre du kender til et område hvor du ved der er en "plads til dig" i markedet. - Og måske du i virkeligheden søger "et hul i markedet" til dig. Men desværre skal du nok selv finde det hul, det er jo det hul vi alle sammen søger. - HUSK bare at du oftes først ser det hul, når du omgiver dig med ting du går op i..
Hvad har du af interesser f.eks.?
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Hej Guruguy Nogle af mine interesser ligger på webshop, men de når bare aldrig længere, synes jeg. Jeg interessere mig også for tøj. Jeg mener f.eks. Starte tøjmærke, selvtrykket-t-shirts. Jeg tænker også Import firma, men det koster alt for meget at have på lager. Jeg vil maks ligge 50.000 i mit firma, medmindre det går godt, selvfølgelig. Men mit start budget er 50.000 er det et fint budget?
Synes både det er sjovt og sejt at du som 14-årig er klar på at starte op som selvstændig. Jeg er dog relativ sikker på du skal have din mor eller far indover ved selve oprettelse af firma. Men nok om de kedelige formaliteter.
Det som de to andre gutter har givet af svar, med at du skal finde kernen af hvad du kan li' og så holde dig til det er helt klar svaret. Jeg er med på at du synes det kunne være fedt at åbne en webshop - men indenfor hvad? Find din niche. Eksempelvis hvis du synes tøj/mode er fedt, så find en niche indenfor den branche. Det kunne være tøj til fyre i din egen alder. Så kan du slå på at det er tøj lavet af en knægt på 14 til en anden knægt på 14. Det tvivler jeg på der er andre der kan sige. Det er blot et tænkt eksempel, men jeg håber du forstår hvad jeg mener.
Man skal være mere end almindelig opfindsom for at opfinde noget nyt idag, men at lave en anden vinkel på noget som rammer lige præcis det publikum du gerne vil sælge til - det er der pengene er! Hvis ellers man kan ramme rigtigt :-)
Hej Mathias Mærk efter. Hvad interesserer du dig for? Hvad synes du er sjovt at lave? Det er et godt udgangspunkt.
Herefter finder du ud af hvilket produkt indenfor det område du interesserer dig for, som måske kan laves / udvikles / købes og sælges / importeres / eller kan gøre gavn / skille sig ud fra eksisterende produkter.
F.eks. Går du til fodbold kunne det f.eks. være en bedre og nemmere, mere smart drikkedunk. App til træner hvor han kan undervise og træne spillere i positioner og strategi eller hvad ved jeg...
Interesserer du dig for hockey kunne det være hjælme, stave, tilbehør osv...
Man er altid bedst til det man brænder for og går op i.
I skal have tusind tak for jeres svar. Men jeg vil lige pointere at det ikke er som 14-årigjeg vil starte det op, men jeg vil gerne allerede nu kunne sætte mig ind i det, så jeg er klar til et firma. Starter nok som 16-17årig måske, medmindre jeg får en knald god idé inden da.
Fedt at du vil starte som iværksætter! Jeg er selv iværksætter - en ung en af slagsen. Jeg driver min webshop www.babytoys.dk som kører godt. Jeg vil bare sige en ting til dig:
- Find på noget du synes er sjovt og kom så igang. Prøv dig frem. Hvis det ikke bliver nogen succes, så tænk på al den erfaring du har fået. Jeg kan sige dig at når jeg har søgt et hurtigt fritidsjob for at få penge til at udvikle min webshop, så har jeg bare fået job med det samme uden prøvetimer og alt det der. - Det skulle alle mine venner :)