Ja, du skal have en aftale med en indløser for at tage imod betalinger online. Hvis du vil tage imod det "rene" Dankort, så kræver det en aftale med Nets, da det kun er dem, der kan indløse Dankort-betalinger.
Hvis det "rene" Dankort ikke er en nødvendighed, kan du overveje andre indløsere, f.eks. Swedbank eller Handelsbanken. Så kan du tage imod betalinger med Visa/Dankort - men ikke det "rene" Dankort.
jeg bruger selv Ewire, og så behøver du ingen aftale med Nets, da Ewire er godkendt som penge institut. Du kan betale med alle gængse kort via Ewire, og jeg har kun oplevet at det kører upåklageligt.
jeg bruger selv Ewire, og så behøver du ingen aftale med Nets, da Ewire er godkendt som penge institut. Du kan betale med alle gængse kort via Ewire, og jeg har kun oplevet at det kører upåklageligt.
Jeg har aldrig brugt Ewire, men jeg kender nogle som har og som har valgt at skifte til Epay for at få en mere kendt betalingsløsning + meget lavere gebyrer.
MEN hvis Ewire kan måske være et godt sted at starte og senere melde sig til Epay når omsætningen er vokset :-)
Det er lidt bekosteligt at oprette en betalingsaftale:
Se Epay priser her + Nets oprettelsesgebyr samt års gebyrer (mener det er 3500,- + 2 x 1000,-)
Du har nok ret i at Ewire ikke er så kendt, men det er en rigtig god og billig måde at komme i gang på. Med tiden hvis du får mange transaktioner, er det måske fornuftigt at skifte til noget andet, men jeg vil tro, uden at have regnet alt for meget på det, at Ewire et langt stykke af vejen er en billig løsning. Jeg har valgt Ewire, da der også er mulighed for indbetaling med alm. dankort (det er vi nogle stykker som har endnu )
Jeg har tænkt mig at bruge ePay, men er det nødvendigt at blive godkendt/ have et abonnement hos Nets for at modtage Dankort?
Hvis du skal skal tage imod Dankort er det desværre nødvendigt at have en aftale med Nets - medmindre du naturligvis bruger en mellemmands-tjeneste som Ewire (det betyder så du ikke kan bruge ePay).
Fordelen ved at bruge en tjeneste som Ewire er at det er billigt i oprettelse og nemt at komme igang. Ulempen er dog at transaktionsgebyrerne er relativt højere end hvis du bruger en almindelig betalingsgateway.
Fordelen ved at bruge en betalingsgateway som ePay er at du kan spare lidt på dine transaktionsgebyrer. Ulempen er dog de mange faste og høje udgifter i forbindelse med dine aftaler hos Nets/Teller samt ePay. Samtidig er der en utilgiveligt lang behandlingsproces hos Nets/Teller på betalingskort og processen er ikke altid ens fra ansøgning til ansøgning.
Personligt håber jeg Dankortet forsvinder engang, men indtil da må vi jo nøjes med at opveje fordele og ulemper i forhold til vores behov når vi skal lave betalingsløsningsaftaler.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Hej jeg igang med at starte en webshop op og er noget til den del hvor jeg skal finde ud af det med betalingløsning...
Jeg har tænkt mig at bruge ePay, men er det nødvendigt at blive godkendt/ have et abonnement hos Nets for at modtage Dankort?
Mvh. Tobias :-)
Hej Tobias
Jeg kan ikke love dig en helt objektiv vurdering - men du er velkommen til at ringe til os på 7025 2125 hvis du har spørgsmål til Ewire, eller egentlig bare vil vide hvordan vores setup fungerer.