Kære regnskabskyndige Jeg står og skal have lavet udvidet selvangivelse og min bogholder er på ferie, så jeg håber jeg kan få lidt hjælp fra nogen af jer. Jeg startede virksomheden i slutningen af sidste år, så der er ikke så mange posteringer, men jeg er alligevel ikke sikker. Jeg har fået et udtog fra E-conomic som jeg kan basere det på: Ingen omsætning: altså intet i rubrik 111 Jeg har følgende posteringer som jeg går ud fra jeg skal have med i rubrik 112: 1325 Direkte omkostninger u/moms i 3. lande 2811 Fragt m/moms 3600 Kontorartikler og tryksager 3617 Mindre anskaffelser 3662 Kontingenter m/moms 3664 Web-hotel og domænenavne
Er det summen af disse poster, der skal i rubrik 112? Der er jo en post med kontingenter som skal i rubrik 118, men skal den så trækkes fra i rubrik 112? Der er i øvrigt nogle posteringer under Aktiver i alt og Passiver i alt, bl.a. noget indgående moms og betalt moms, men det skal jeg vel ikke bruge til noget i min selvangivelse? Og så er jeg vel fritaget for at give regnskabsoplysninger og kan blot sige nej i rubrik 303 til om regnskab er sket med bistand fra revisor? Håber der er nogen der kan redde min dag. :)
|
Hej Anders
Du har ret i, at det er summen af de nævnte poster, som skal angives i rubrik 112. Du skal ikke angive noget i rubrik 118, men medtage kontingenter i rubrik 112, som jo er det samlede underskud.
Aktiver og passiver skal ikke anvendes ligesom du kan svare nej til regnskabsoplysninger og revisorbistand.
God arbejdslyst
Tonny