Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er bedst ? Højere pris med fri fragt VS. Lavere pris men + fragt?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er smart sætter du dine priser så langt ned som muligt uden at oplyse om fragtpriser nogen steder endnu.

Når dine kunder så besøger din butik og tænker "Det er billigt, jeg laver et røverkøb" og skal til at betale med kreditkort oplyser du fragtprisen.

De føler de har lavet en rigtig god handel og for ikke at miste den følelse (ved at annullere ordren) betaler de fragtprisen.

Kognitiv dissonans

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 06:13

Det er bare ikke sådan det fungerer i praksis. Fragt eller mangel på oplysning om fragt er en af de største årsager til at folk forlader en netbutik.

Hvis du prøver at "snyde" folk ved først at oplyse det til sidst kan du være sikker på dr aldrig nogensinde kommer tilbage

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 07:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

JONAS

Det var dog alligevel det dummeste trick jeg endnu hat hørt!
Med garanti, det hjælper IKKE!

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 11:02

Personligt vil jeg ihvertfald vide hvad fragten er meget tidligt ...

De sidste mange køb har jeg handlet steder hvor der var gratis fragt, eller billig fragt ... Syntes det fungere ganske fint at tilbyde fx:

"Fragt kun 29 kr"

"Fri fragt ved køb over 500 kr"

Og gør da gerne ekstra opmærksom på hvis du har billig fragt.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:20

Jeg tror ikke der er noget rigtigt svar..

Det afhænger af dine kunder, din avance, dine fragtomkostninger, dine konkurrenter.

Mange kunder forstår/kender ikke omkostningerne- det er tydeligt ( det kan man heller ikke forvente hvis de ikke selv driver en webshop), men ofte hører jeg da private pive over 59,- i fragt for 15-20 kilo, og kunden sammenligner det med at de fik gratis fragt på en bluse eller et par sokker :)

Personligt synes jeg selv det er mest fair med en tydelig skiltning med fragtomkostningen - og at den modsvarer det det rent faktisk koster at sende varen.

Samtidig ved vi jo at mange gerne vil "bedrages" med en "gratis" fragt, selv om det ikke findes, så det taler jo for at bage omkostningen ind i prisen.

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gør det tit op i om jeg ville kunne køre forbi en butik og købe det for samme pris eller billigere end fragten, dvs. er det noget som der ligger 1000 butikker der sælger og som jeg hele tiden kommer forbi forventer jeg en lav fragtpris, hvorimod hvis det er en vare hvor jeg alligevel skal køre 50m så vil jeg gerne betale eks. 100,- for fragt, for så føler jeg at jeg spare både tid og penge.

Så jeg vil sige at det kommer an på varen jeg køber. 

Det bedste råd ville være at lave en test på egen shop, og find så ud af det på den hårde måde.

En split test kunne være formålstjenstelig her?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45

Martin: Teknikken virker sikkert bedre på andre medier end webshops. Tror heller ikke helt du har forstået mekanismen. Prøv at slå low-ball op.

Lampeguy: Hej igen. Ferieselskaberne bruger teknikken, her betaler tusindvis af danskere stadig med glæde 'surcharges' for at komme på ferie. Du har heller ikke forstået idéen. Low-ball

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 16:04

Kender ikke nogle tests men hvis en vare er billig og fed osv. Tænker jeg aldrig så meget over fragt prisen, det er for mig bare noget der skal betales.

Men hvis du er i en branche med stor konkurrence blir du jo nød til at skille dig ud ;)

Vh Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas K. Nygaard:

Hvis du er smart sætter du dine priser så langt ned som muligt uden at oplyse om fragtpriser nogen steder endnu.

Når dine kunder så besøger din butik og tænker "Det er billigt, jeg laver et røverkøb" og skal til at betale med kreditkort oplyser du fragtprisen.

De føler de har lavet en rigtig god handel og for ikke at miste den følelse (ved at annullere ordren) betaler de fragtprisen.

Kognitiv dissonans

Det der er et tage røven på folk. 

Jeg bliver satme gal indvendig, når man udsættes for det. Med fare for at at hænge nogen ud, så prøvede jeg en gang et tilbud fra Vista Print - jeg havde aldrig handlet hos dem før.

Det var nogle A4 flyers der var billige, og jeg gik i gang i deres designprogram og brugte nærved en time på at lave flyeren. Da jeg så kommer til checkout koster det 286,- kroner for at få dem leveret indenfor 2-3 dage, og man kunne "slippe" med 86,- kroner, men så var der op imod 20 dages levering.

Der følte jeg mig satme godt og grundigt taget ved næsen. Jeg købte selvfølgelig de flyers jeg havde lavet opsætning på, men aldrig om jeg nogensinde kommer til at handle der igen.

Så at påstå at man sidder med følelsen af at have ladet en god handel, den kan jeg bestemt ikke genkende. 

/Simon

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:10

Simon @ så prøvede jeg en gang et tilbud fra Vista Print.......

Haha, ja jeg har prøvet nøjagtig det samme - blot blev jeg så sur at jeg ikke gad bestille varerne.

Tror det var mere end 100 kr for en gang sk.. visitkort på nogle hundrede gram - super dårlig stil.

For det ikke skal være løgn, spammede de mig de følgende dage/uger med opfordringer til at færdigøre ordren - også ulovligt iflg. forbrugerombudsmanden, så vidt jeg ved.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)