Jeg og min kæreste overvejer at anskaffe os en lille bil, vw up. Jeg er mega forvirret over hvad og hvordan man trækker kørsel/drift etc fra i sit firma?? Jeg er en enkeltmandsvirksomhed og nyopstartet (så ikke den store omsætning endnu) jeg bruger pt 1000 kr på transport om måneden. Skal jeg lease/købe? Skal det være en firmabil el privat, som jeg så også bruger i mit firma??? Skal bilen stå i mit eller min kærestes navn? ...nogle der har erfaring med billige billån?? Håber i kan hjælpe! Tak Mvh Louise |
hejsa
jeg har erfaring, kunne ikke få banken med på noget da jeg skulle have bil til firmaet.
så jeg fandt selv 15.000 kr. købte en nysynet bil og bruger den både privat og erhvervs mæssigt
hvordan gør du så det bedst og nemmest og så det holder over for skat.
husk hvis det er dit firma, skal bilen stå i dit navn, bare så de ikke kan snyde sig udenom
husk få sat en chip i fra f.eks protracking. så registrere den alt hvad du køre, du har en login til din kørselbog online og kan lave en udtræk hvor du så kan skrive privat eller erhverv og der står tidspunkter osv.
det er den mest sikre måde overfor skat og mega nem, koster lidt i abonoment, men til gengæld har du alt i tip top orden over for skat og du husker alle de kilometer du har kørt, som du ellers ville have glemt at skrive på sedlen
og så får du mener det 3,80 pr. km i år og så skal du jo selvfølgelig selv bestale bilen privat og reperationer og benzi
håber det kunne bruges
hilsen
thomas Madsbjerg