Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords guru hjælp mig!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige læst AdWords bogen af Sebatian Gullak, som kom sammen med E-pusher 2.0

Super god bog, som hjalp mig et par trin videre på vejen til at blive en trafik-optimerings-guru.

Men på et tidspunkt skriver Sebastian at det er vigtigt at man tilføjer sine søgeord på 3 måder: Bred, eksakt og som en sætning.

Altså....racercykel,"racercykel" og [racercykel]

Men samtidig skriver han også at Google ikke er så vilde med dette, da det selvfølgelig 3dobler mængden af søgeord.

Jeg har 15 kampagner med ialt 18.000 søgeord, som ville blive til 54.000 søgeord hvis jeg 3doblede dem.
Kan google finde på at "straffe" mig for at lave så voldsom en handling.
Jeg kan selvfølgelig bare kaste mig ud i projektet, men som i nok kan regne ud er det ret vigtigt for mig ikke at eksperimentere med noget der kan have stor negativ effekt.

Gode råd udbedes Smile

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:57

Hi - Jeg har i flere år brugt formulering af de 3 søgemåder uden problmer på forskellige webshops

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:37

Nu er jeg ked af at bryde sådan ind i din tråd - men Gullaks AdWords bog , hvor får man sig sådan en ?   Embarrassed

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:40

Hej

Tak for ordene omkring min bog :)  

Du vil ikke blive straffet for at lægge mange søgeordene ind i systemet. Du risikerer måske at ramme et søgeords "loft", hvor du ikke MÅ lægge flere søgeord ind i systemet. Hvis du bruger store budgetter på annoncering, er det muligt at bede Google om at forøge dit søgeordsloft.

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:33

Ved at købe E-Pusher 2.0 eller vente til Sebastian er klar til at sælge den :-)

Dbh Martin

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 13:09

Sebastian Gullak:

Hej

Tak for ordene omkring min bog :)  

Du vil ikke blive straffet for at lægge mange søgeordene ind i systemet. Du risikerer måske at ramme et søgeords "loft", hvor du ikke MÅ lægge flere søgeord ind i systemet. Hvis du bruger store budgetter på annoncering, er det muligt at bede Google om at forøge dit søgeordsloft.

Hej Sebastian

Tak for dit svar
Nu nævnte du lige store budgetter.
Det irritere mig grænseløst at Google fakturere mine kreditkort hver gang jeg har brugt for 4000 kr.
En gang om måned truer de nemlig med at lukke min annoncer ned fordi jeg når mit loft på kreditkortet.
jeg bruger 30.000 om måneden, og man kan kun trække 20.000 til udlandet om måndenen på kreditkortene.
Hvordan kommer jeg uden om den?

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 13:27

Hmm... for at komme ind under Googles faktura system (dvs. de sender faktura til dig i stedet for at trække på dit kreditkort), skal du kreditvurderes af Google, og i øvrigt være på deres danske "jagt liste" før de gider lege med dig - hvilket jeg tvivler på du er.

Har du allerede indtastet backup kreditkort, der også kan trækkes fra? og kan du ikke i stedet for gå ned i din bank og sige de skal hæve loftet der?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 13:42

Jeg må undersøge det der med kreditloftet i banken. jeg har et backup kredit kort på adwords.

Jeg synes det er ret vildt at Google kan slippe afsted med at levere så lille en service, til en medium størrelse kunde som mig.
Altså at de som du siger ikke gider at "lege med mig"
Tænk hvis vi andre havde et system hvor vi kunne være sådan lidt ligeglade med en kunde der lægger 30k om måneden. Det finder man sgu da ikke nogen andre steder.
Hvis de var smarte så gav de mig sådan et optimeringskursus gratis, og så brugte jeg sgu nok det dobbelte om et år. Eller sendte en konsulent forbi.

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:08

Alt-til-din-fest.dk:

Jeg må undersøge det der med kreditloftet i banken. jeg har et backup kredit kort på adwords.

Jeg synes det er ret vildt at Google kan slippe afsted med at levere så lille en service, til en medium størrelse kunde som mig.
Altså at de som du siger ikke gider at "lege med mig"
Tænk hvis vi andre havde et system hvor vi kunne være sådan lidt ligeglade med en kunde der lægger 30k om måneden. Det finder man sgu da ikke nogen andre steder.
Hvis de var smarte så gav de mig sådan et optimeringskursus gratis, og så brugte jeg sgu nok det dobbelte om et år. Eller sendte en konsulent forbi.

Vi har løbet ind i mange der har haft lignende problemer; derfor har vi ofte kreditten til rådighed, da vi altid har brugt et American Express med en absurd stor kredit på... Det kan anbefales, at få lavet en AMEX-konto hvis du vil fortsætte med kreditkort ;-) 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 15:01

Googles egen jagtliste tæller omkring de 120 største virksomheder i DK... så det taget i betragtning, er du en lille kunde, selvom du bruger 30K ;)

Og husk nu, at et optimeringskursus fra Google ikke er ensbetydende med du får mest ud af dine kampagner. Selvom Google siger de er interesseret i en win-win situation, har jeg selv modtaget mails fra dem, hvor de fraråder mig at benytte forskellige taktikker, som vil belaste deres system - men som jeg naturligvis vil benytte, for at få mest ud af budgettet.

Og godt råd Marcel - AMEX giver et højere kreditloft.  

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)