Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til 3D tegning af prototype.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle fra Amino.

Jeg går med denne idé til et køkkenredskab. Derfor ønsker at få mit eget køkkenredskab i produktion. Produktet kommer til at bestå af træ eller plast og en slags specielle knive. 

Jeg har meget begrænsede muligheder, rent økonomisk. Derfor vil jeg gerne selv, stå for det meste. Da der skal spares penge, hvor der kan. 

Jeg vil gerne tegne og designe produktet selv.
Derefter er planen og tage kontakt til en lokal virksomhed/fabrik, som vil kunne lave en prototype ud fra denne 3D tegning.
Materialerne skal selvfølgelig godkendes efter de rigtige fødevaremæssige regler til køkkenredskaber.

Hvis jeg så kan få solgt produktet til nogle virksomheder, vil jeg starte produktion. Eller måske sælge ideen videre. 

Jeg søger derfor et program til 3D tegninger, som kan anvendes hos de fleste fabrikker.
Det er vigtigt det kan bruges hos en kommende fabrik, så jeg ikke skal betale for sådanne produkt tegninger.
Kom gerne med forslag til sådan et program. 

Hvis i kender fabrikker der ikke skal betales for 3D tegninger til prototyper, så hører jeg meget gerne fra jer.

Jeg ved godt det bliver svært at få folk i arbejde for småpenge, så derfor vil jeg gerne selv designe/tegne produktet, i et præcist 3D program.   
 

Jeg har som sagt ikke den store kapital, til at få andre til produktudviklingen, så derfor vil jeg gerne spare så meget som muligt. 

på forhånd tak, glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Frederik Jensen :)

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Du kan sikkert brug Google sketchup til at tegne dit produkt i. Det er ganske gratis.

Når du skal videre med ideen og have lavet prototyper, skal du bruge en STL-fil, hvilket Sketchup ikke understøtter som default, men man kan downloade et add-on program der kan konventere fra Sketchup til STL.

Indtil nu har det været ganske gratis :-)

Når du skal have lavet prototypen begynder det at koste lidt, men ikke en formue. Du er velkommen til at sende filen til mig, så får du et tilbud, da vi, næsten, ikke laver andet en prototyper.

Der efter er det "bare" at få det solgt :-) så kan du få lavet støbeværktøj, men det er en noget højere pris en prototyperne,

Hilsen

Flemming

www.damvig.dk

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis produktet skal laves i træ, hvorfor så ikke selv lave proto i træ? Træ er til at betale sig fra, og til at arbejde med!

Har du tænkt på at give evt. med-fabrikant royalties på produktet?? Eller stifte sammen med en virksomhed der kan lave det??

Hvis produktet er spændende nok, skal de nok give dig alt den hjælp de kan, for ingen penge, da de jo selv er "medejere". ps. HUSK evt. NDA (non disclosure agreement) ved møder. Vær dog opmærksom på at hvis du kontakter en STOR spiller vil de nok ikke skrive under på en NDA, da de jo har skarrer at ole opfindere, der ligger 98% af alle ideér i skuffen, og derfor måske allerede har dit aggregat liggende i en skuffe et sted, der bare venter på at markedet modnes, eller nye materialer opfindes etc..... Eks. LIFX (http://www.kickstarter.com/projects/limemouse/lifx-the-light-bulb-reinvented?ref=live) fik MASSIV medie omtale og trylle trylle har Philips et tilsvarende produkt på banen til samme pris og i butikkerne for 3-4 måneder siden..... for LIFX bliver det derfor et liv "op ad bakke". Derfor skriver Philips IKKE under på NDA'ere...... og en præsentation for dem er derfor at "tage chancen" på at de ikke selv har det liggende i skuffen og bare venter på at du skal skabe medie omtale og så derefter igen.... trylle trylle..

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres hurtige svar. jeg har sendt jer begge en privat besked

Jeg er begyndt at øve mig stille og roligt i Google Sketchup.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg laver filen om til en STL fil, men vil bare gerne kunne se produktet vist som STL fil i et andet program. 

Jeg ville høre, hvilket program i bruger for at kunne se det færdige resultat som STL fil? Meget gerne et gratis et? Altså hvilket program viser jeres STL filer?

Jeg hører stadig meget gerne på gode råd til prototype fremstillingen, og selve tegne/designe fasen.

Tak for jeres tid :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Jensen:
Jeg hører stadig meget gerne på gode råd til prototype fremstillingen, og selve tegne/designe fasen.

Kigge på FabLab i Næstved. 

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blender er også et gratis 3D program, hvor du også kan lave nogle flotte renderinger.

Men ellers; hvis du får lyst til at få lavet nogle 3D modeller, kan jeg hjælpe dig. Har vedhæftet et par af de 3 modeller jeg har lavet. (Modelleret i Autodesk Maya)


http://brokop.com/

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Nu kan jeg sagtens se det er et meget gammelt indlæg, det her, men hvis du stadig har brug for hjælp til at tegne dit produkt i 3D kan du prøve at sende mig det du har, så kan jeg prøve at se det igennem, og tegne det ind i et "rigtigt" 3D konstruktionsprogram, så kan du få en fil retur som du kan bruge til at printe dit produkt på 3D printere eller arbejdstegninger m.v. til levering til en produktionsvirksomhed.

Lad mig høre fra dig, om det har interesse.

Vh. Bjørn

Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn jeg stå og vil lav en modelfærge i 1:87 

Men at byg den i træ vil bliv så tung så tænk jeg på om man kunne lav den i en 3D printer ok men så skal man kunne tegning den op i 3D dette kan jeg bare find ud af har kun tegning på pdf fil og det er ikke 3D kan du måske hjælp mig mvh Allan 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Du kan prøve at sende din tegning til mig, så skal jeg lige prøve at kigge på dét.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)