Ja, det er egentlig spørgsmålet? |
Varerne skal altid fortoldes, om toldsatsen så er 0 % er ikke til at svare på uden at kende varens varekode.
Ravn
Ja, det er egentlig spørgsmålet? |
Varerne skal altid fortoldes, om toldsatsen så er 0 % er ikke til at svare på uden at kende varens varekode.
Ravn |
Du skal stadig betale told. Du får bare en regning med told'en efterfølgende. |
Du bliver nødt til at finde ud af hvad varekode dit produkt har, før er det svært at sige noget om toldsatsen eller evt. fritagelser for told.
|
Se hvad Startvækst skriver om told. Der står bl.a., at du skal bruge Skats eVITA-system, for at finde ud af om der er told på den vare, du ønsker at importere. Med venlig hilsen Simon Mark Nielsen |
Det så nu ikke sådan ud i dit første indlæg - deraf mit og Ravns indlæg om hvordan det fungere. Jeg kan godt se at du i overskriften har skrevet tyrkiet, men i indlægget var tyrkiet jo ikke nævnt overhovedet og spørgsmålet gik slet ikke på tyrkiet, men sådan generelt...
A.TR er et varecertifikat der bekræfter varens oprindelse i stil med oprindelses certifikat (Certificate of Origin) bare mellem EU og Tyrkiet. Det betyder for dig rent teknisk, at for langt de fleste varer skal der ikke betales told ved indførsel, hvis dine forsendelse er ledsaget af et A.TR. Certifikat som her i eksempel. Læs mere her http://www.virk.dk/myndigheder/stat/SKAT/Varecertifikat_ATR_-_13019 |
Beklager, hvis jeg har været uklar, - overskriften på indlægget var dog "Told på varer fra Tyrkiet"... Men tak for svarene alle sammen. Jeg har imoporteret af flere omgange fra flere skræddere i Bangkok og efterfølgende fået toldopkrævning, - men ved den første bestilling fra Tyrkiet fik jeg ingenting, - derfor mit spørgsmål. Mvh |
Der er mig bekendt stadigvæk en særaftale med Tyrkiet omkring tekstiler og fødevarer, der kan importeres toldfrit. |