ATR kan i mange tilfælde udstedes af din speditør.
Tak igen. Pt. får jeg bare min leverandør til at sende varerne, - via DHL så vidt jeg husker.
- kan min leverandør selv lave et ATR certifikat eller få DHL til det?
Indtil nu har jeg blot bedt leverandørerne sørge for, at mit CVR nr. står på adresselabel, så toldmyndighederne kan slå op, at jeg er importør- & momsregistreret.
ATR kan i mange tilfælde udstedes af din speditør.
Tak igen. Pt. får jeg bare min leverandør til at sende varerne, - via DHL så vidt jeg husker.
- kan min leverandør selv lave et ATR certifikat eller få DHL til det?
Indtil nu har jeg blot bedt leverandørerne sørge for, at mit CVR nr. står på adresselabel, så toldmyndighederne kan slå op, at jeg er importør- & momsregistreret.
Mvh Chris
Jeg kender desværre ikke din leverandør, men DHL kan godt udstede ATR certifikatet.
Importøren mener, han er berettiget til ikke at skulle betale de 12 % i told, - hvilket også er lovligt, hvis han kunne dokumentere, at der var tale om køb til videresalg fra Tyrkiet til EU (som jeg forstår det), men problemet i ovennævnte sag er, at han ikke kan dokumentere dette, da leverandøren er gået konkurs, og at der ikke ligger ordentligte ATR certifikater?
Det var bare for at underbygge påstanden om, at import af skjorter fra Tyrkiet må kunne klares uden told?
Hvis du ellers gad bruge det link jeg postede tidligere, vil du kunne finde svar på om der er toldfritagelse fra Tyrkiet og hvad krav der stilles til en sådan fritagelse.