Altså, hvis du køber ind til varelager, så mindsker dette jo ikke dit nettoresultat. Det flytter bare rundt mellem aktiver (penge til varer)
Det er ting til drift som skal anskaffes til bedre på sigt at kunne skaffe nye kunder ... jeg prøver at lave en glidende overgang mellem lønmodtager og selvstændig :-)
Ja, jo ... Det bliver vist bare afskrevet ASAP ved mig så ... vist noget nemmere end at holde styr på det over flere år. Det er jo ikke fordi der er så mange udgifter i et IT firma ... selvom alt efter hvad man laver.
Bare vær opmærksom på at det du køber inden for samme "kategori" ikke overskrider 12.300 kr. for så skal det netop afskrives over en længere periode. Så hvis du f.eks. køber 2 computere til 10.000 kr. stykket, så kan du ikke straksafskrive dem, da deres samlede beløb er over grænsen for småanskaffelser og det skal derfor afskrives.
Bare vær opmærksom på at det du køber inden for samme "kategori" ikke overskrider 12.300 kr. for så skal det netop afskrives over en længere periode. Så hvis du f.eks. køber 2 computere til 10.000 kr. stykket, så kan du ikke straksafskrive dem, da deres samlede beløb er over grænsen for småanskaffelser og det skal derfor afskrives.
Nej - to computere - hvis de bruges hver for sig kan afskrives hver for sig. Det har ikke med katagorien at gøre - men en computer og en skærm f.eks. kan jo ikke bruges hver for sig - så de skal lægges sammen og et kamera og den første linse, også ubrugelige hver for sig men ellers - kan de bruges hver for sig, så kan der afskrives op til 12.300 i straks afskrivning
I skal jo også lige være opmærksomme på at ud over de så tilhører virskomheden og kun kan blive jeres igen ved at blive købt ud med moms osv - så skal I drive virksomheden seriøst - med fornøden tidsforbrug osv - for ellers vil skat kunne underkende fradrag i anden personlig indkomst - og se det som det Syska selv i starten, kaldte HOBBY VIRKSOMHED - Ellers kan man jo få en kedelig overraskelse ved en gennemgang - så seriøs virksomhed og meget seriøs prissætning ved køb fra en selv (køb fra 3. person er skat ikke så bange for - da begge jo har interesse i god prissætning) for ikke at kunne få problem
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej - to computere - hvis de bruges hver for sig kan afskrives hver for sig. Det har ikke med katagorien at gøre - men en computer og en skærm f.eks. kan jo ikke bruges hver for sig - så de skal lægges sammen og et kamera og den første linse, også ubrugelige hver for sig men ellers - kan de bruges hver for sig, så kan der afskrives op til 12.300 i straks afskrivning
Ok. Så blev jeg også klogere. :-) Det er vidst meget fint jeg ikke selv klarer de ting. :-)
Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions Professionel .NET web udvikling og konsultation.
Det er vidst meget fint jeg ikke selv klarer de ting. :-)
Du har sikkert en helt fornuftig aftale med en økonomiperson og det burde garanteret langt flere ha - i begyndelsen, til bare ult kvartalet at bogføre ting der kan være ?? til og få moms osv korrekt - så det er for mange de bedst sparede penge de nogensinde har brugt (og jeg jeg udfører ikke den slags, så ingen salgstale her )
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du har sikkert en helt fornuftig aftale med en økonomiperson
Lige præcis. :) Jeg har en god veninde der er revisor som kigger på tingene når der er behov for det - og så får jeg lidt rabat. Mine kontrakter spænder som regel over længere perioder og jeg har kun få udgifter, så det er ikke fordi der sker noget spændende i mit regnskab særligt tit :)
Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions Professionel .NET web udvikling og konsultation.