Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge til familie og venner...

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Men pointen var nu mere at tage temperaturen på emnet i overskriften - ikke at diskutere indholdet af canvas salg

helt ok - men var jeg den der drev kurset - og en elev valgte at teste sig i canvas ved at sælge til sin far, så tror jeg havde roteret et par gange.

det er efter min mening uden af koncept med hvad opgaven må ha drejet sig om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Allan, bliver lidt nysgerrig, er det MLM forretningen der tales om eller dit "normale" arbejde.

Det var salgstræning i mit daytime job - altså ikke MLM. (til Ronni og andre, som måtte være i tvivl) 

Jeg lagde den i MLM-kategorien, fordi det er et emne, der ofte debatteres her - og så ville jeg se, om udfaldet var et andet, når nu det ikke var MLM det omhandlede. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:

Da vi bagefter evaluerede indsatsen, var der 2 ud af de 12 tilstedeværende, som mente, at det kunne man fandme ikke tillade sig - at sælge til sin familie. Resten syntes det var et genialt træk - fordi hun på den måde fik 100% ærlig feed back omkring hendes måde at præsentere sit produkt på. 

Hvad siger I? Er det et reelt billede - eller en tilfældighed? 

Det er satme sjældent, at familiemedlemmer giver 100% ærlig og objektiv feedback. De fleste hænger i bremsen, fordi de ik ønsker at såre den person, som er igang med noget, og dermed er feedbacken ik 100% ærlig...

Vil man have ærlig feedback, så skal man kontakte personer, som man ik kender, som f.eks her på Amino. Der er nemlig ingen følelser eller andet involveret, og derfor er den mere ærlig, men også ofte mere direkte, og nogle vil mene ubehagelig... Men vil man have en ærlig mening, skal man kunne accepterer, at det ik er alle, som har samme holdning/mening/ide som en selv... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med John
Man får ikke den korrekte feedback fra familie hvis du prøver at lave kanvas til dem. Her er jo følelser involveret.

Man tester sig ikke i canvas ved at udnytte familien.
Det lyder ikke særlig professionel.
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Ved business er det ikke følelserne der driver værket

Mange sælgere, også b2b bruger også Maslows behovs trin. Wink Netop i denne er der også mange psykologiske og følelsesmæssige aspekter.

Så ud fra denne, at kunne skelne mellem familie og forretning er vist mere en teoretisk tolkning. Og ikke særlig praktisk.

Så jo der behøver ikke at være forskel på salg til erhverv m.m. og familie.

At så at afprøve canvas overfor familien (datter/far) er vist ikke et særligt vellykket og validt resultat ??? 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad nu vær med at tage sætning ud af contest.
Bring hele min sætning så den giver mening Ib.

Jeg har altid fået at vide og er oplært i man ikke ofrer sin familie i salgets tjeneste.
Din familie skal du ikke betragte og behandle som dine kunder. Dem skal du behandle som din familie.
Der er en stor forskel selvom du åbenbart er uenig.

Nej at lave kanvas til familie (datter/far) giver ikke korrekt resultat og kan faktisk ikke bruges til noget som helst.
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke taget noget ud af contest.

Så befri mig for din belærende facon.

Du fremfører næsten "sædvanen" en række påstande, som du gang på gang gentager. dette bliver de ikke mere rigtige af

Ronni Larsen:
Nej at lave kanvas til familie (datter/far) giver ikke korrekt resultat og kan faktisk ikke bruges til noget som helst.
Fint med debat Ronni !

Hvor har du f.eks. denne fra ?

I denne tråd er dine påstande bl.a. at følelser tilhører familien i forbindelse med salg og business er det uden følelser m.m. Altså en klar opdeling. Wink

Kender du Maslow ???

Nu tager jeg på arbejde.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil give Ronni ret, det er nærmest umuligt at forholde sig professionelt når man sælger til et familie medlem.

Hvad så når varen går i stykker og familie medlemmet er sur?

Jeg kunne stille 100 vis af "hvad nu hvis" situationer op, men personligt vil jeg bare ikke skulle være den der forklare en "kunde" at varen fx ikke kan byttes.

Set med en sælgers øjne er det selvfølgelig et godt sted at starte, men hvordan kommer du så udover grænsen og kontakter andre ?

Just my opinion.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)