Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge til familie og venner...

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke budskabet trænger igennem til dig så jeg an ikke se meningen i at blive ved med at argumentere og give svar på dine spørgsmål når du alligevel ikke er enig.

At arbejde med det man brænder for har da ikke noget med familie og følelser som jeg skriver her?

Det er forkert at involvere og sælge til sin egen familie som udgangspunkt. Sæt fokus andet sted.

Jeg baserer min viden om dig udfra det du skriver her i tråden. Så kan man danne sig et indtryk og det er jo det jeg giver svar ud fra.
Du stiller spørgsmål for at få svar.
Du fik mit svar på det at sælge til sin egen familie og involvere sin egen familie i sin business.
Jeg mener det er et skråplan og man skal ikke bygge sin virksomhed op på at man skal sælge til sine nærmeste venner og familie. Det kommer der intet godt ud af.
Kan forestille mig det er en del af din strategi at dem du får ind i varmen og med på konceptet skal sælge til deres familie og venner osv osv.
Jeg vil ønske dig held og lykke og håber egentlig inderst inde der ikke er alt for mange som spenderer penge of ofrer deres venskaber og familie på at lave business på dem!

Lav en forretning hvor du ikke er afhængig af at du skal have solgt til dine nærmeste og familie. Bare et godt råd.



Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Lav en forretning hvor du ikke er afhængig af at du skal have solgt til dine nærmeste og familie. Bare et godt råd.
Yes

Og trådstarter Allan var jo netop ude og ville hører andres mening eller ???  Wink

Et offentlig forum er vel også et sted hvor der udveksles synspunkter Wink eller ???

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Lav en forretning hvor du ikke er afhængig af at du skal have solgt til dine nærmeste og familie. Bare et godt råd

Jeg er ansat i et online medie bureau med over 4000 ansatte - så jeg behøver vel næppe fortælle dig, at vi ikke er afhængige af at sælge til vores familie. 

Derfor spørger jeg igen - hvorfor bliver du ved med at nævne ord som "nødt til" og "afhængig af"?

Det er jo ikke det debatten handler om. 

Og hvordan kan du udtale dig om min moral og strategi - det fatter jeg ikke en brik af. Faktisk synes jeg det er direkte usmageligt at du gør det til et personligt issue omkring, at jeg er ude på et skråplan. 

Ronni Larsen:
Jeg baserer min viden om dig udfra det du skriver her i tråden. Så kan man danne sig et indtryk og det er jo det jeg giver svar ud fra.

Du drager dine egne konklusioner ud fra spekulationer og ikke fra fakta. Jeg håber ikke det samme gør sig gældende for dit eget magasin - for så er der jo ingen grund til at interviewe folk - hvis I alligevel bare kommer med jeres egne gætterier. 

Jeg er faktisk blevet ansat - NETOP fordi jeg ikke er typen, der vil sælge alt til alle - men det behøver jeg jo ikke at fortælle dig, du har jo sikkert allerede googlet dig til en holdning...!? Stick out tongue

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Og trådstarter Allan var jo netop ude og ville hører andres mening eller ???

Du har helt ret Ib - trådstarter Allan var ude på at høre andres mening om at sælge til venner og familie. 

Trådstarter Allan var til gengæld IKKE ude på at få insinueret, at han er ude på et skråplan, vil sælge sin egen mor og andre "personlige angreb" - baseret på 100% gætterier - specielt når nu eksemplet i første indlæg var fra en kollega, og ikke mig selv. 

Altså med andre ord - jeg forstår ikke, hvorfor det skal blive personligt lige pludselig?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Trådstarter Allan var til gengæld IKKE ude på at få insinueret, at han er ude på et skråplan, vil sælge sin egen mor og andre "personlige angreb" - baseret på 100% gætterier - specielt når nu eksemplet i første indlæg var fra en kollega, og ikke mig selv. 
Yes

Helt korrekt.

Mange også på Amino har det svært med injurielovgivningen Wink

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Allan !!! hvorfor spørger du herinde, når du mener allerede og kende svarene

Havde lige overset denne:

Ib -> Jeg blev jo netop overrasket over, at det kun var 2, der var imod. Jeg havde regnet med at der ville være flere, som var imod. 

Ud fra svarene her er det jo også nogenlunde 50/50 - uden at jeg lige har talt efter. 

Det sjove ved situationen var, at efter vi havde haft snakken, så fortalte underviseren, at han også havde solgt til sin ven engang, og det havde ikke givet en skid - men de var nu stadig gode venner. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Jeg tror ikke budskabet trænger igennem til dig så jeg an ikke se meningen i at blive ved med at argumentere og give svar på dine spørgsmål når du alligevel ikke er enig.

At arbejde med det man brænder for har da ikke noget med familie og følelser som jeg skriver her?

Det er forkert at involvere og sælge til sin egen familie som udgangspunkt. Sæt fokus andet sted.

Jeg baserer min viden om dig udfra det du skriver her i tråden. Så kan man danne sig et indtryk og det er jo det jeg giver svar ud fra.
Du stiller spørgsmål for at få svar.
Du fik mit svar på det at sælge til sin egen familie og involvere sin egen familie i sin business.
Jeg mener det er et skråplan og man skal ikke bygge sin virksomhed op på at man skal sælge til sine nærmeste venner og familie. Det kommer der intet godt ud af.
Kan forestille mig det er en del af din strategi at dem du får ind i varmen og med på konceptet skal sælge til deres familie og venner osv osv.
Jeg vil ønske dig held og lykke og håber egentlig inderst inde der ikke er alt for mange som spenderer penge of ofrer deres venskaber og familie på at lave business på dem!

Lav en forretning hvor du ikke er afhængig af at du skal have solgt til dine nærmeste og familie. Bare et godt råd.

Jeg syntes du beviser at man kan tolke indlæg forskelligt.

Personligt har jeg arbejdet med familien i flere omgange, har været ansat af forældre og har hyret dem senere hen. Og arbejder i MLM sammen med dem begge nu.

Du har fuldkommen ret i at hvis man er NØDT til at sælge til familien, så er der noget galt. Men jeg vil også hive Bigums ord frem...Folk køber af folk de kender. Der findes rigtig mange eksempler på at familie business er helt fint...Don Ø, Mærsk osv. Så hvorfor skal familien behandles anderledes end andre, hvis man kan stå inde for sit produkt, firma, forretningsplan eller hvad det nu er man vil involvere dem i.

Jeg syntes dit råd lyser langt væk af gamle MLM fordomme, men det er nok bare mig.

Allan, bliver lidt nysgerrig, er det MLM forretningen der tales om eller dit "normale" arbejde. Personligt syntes jeg ikke der skal fokuseres på salg i MLM, men når faderen er selvstændig erhvervsdrivende, så ville jeg nærmere bede ham kigge på forretningen (altså hvis det er MLM).

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke fuldt alle svar  - men hvis man til et kursus slutter af med at skulle teste sig i canvas - så sælger man da for pokker ikke canvas til sin far. Canvas er opsøgende salg og vel ikke til sin far - så uanset om det var en vare der var OK at sælge til far, så var det da tosset i forbindelse med at teste sig som canvas sælger???

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Canvas er opsøgende salg og vel ikke til sin far - så uanset om det var en vare der var OK at sælge til far, så var det da tosset i forbindelse med at teste sig som canvas sælger???

Wink Du er ikke let og skjule noget for Cookie

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Canvas er opsøgende salg og vel ikke til sin far

Canvas kan jo både betyde, at sælge til kunder, der ikke kender din virksomhed, eller som ikke kender dig, eller begge dele. Vi er enige om, at det nok oftest er begge dele - så den er i gråzonen, men til hendes forsvar skal så siges, at hun sidder som utrænet sælger, på et produkt hun ikke kender - så hun valgte at teste sin salgstale på sin far.

Men pointen var nu mere at tage temperaturen på emnet i overskriften - ikke at diskutere indholdet af canvas salg. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)