Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af spiritus og læskedrik.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino!

Jeg har kastet min kærlighed på et projekt omkring import af Læskedrikke og spiritus til Danmark fra Rusland og USA.

Jeg har kunnet læse mig frem til at jeg skal stille sikkerhed ved skattevæsnet for afgifter, samt fundet nogle generelle regler for afgifter på disse produkter.

Mit spørgsmål går på om der evt. er nogen af i kære Aminoer der har erfaring med import af sådanne varer og om I i såfald vil dele jeres erfaringer omkring opstarten af sådanne et foretagende? - evt. med pointers på hvad jeg specielt skal være opmærksom på i forbindelse med opstarten af sådan en virksomhed?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen Kenneth  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Et par hurtige stikord!

Fokus på tilladelser fra SKAT herunder sikkerhedsstillelse som normalt er ganske høj.

Fokus på tilladelse fra fødevaremyndigheder

Sørg for godt sikret lager

Markedsføring/afsætning - og lad være med at hælde hele pensionsopsparingen i lager i første omgang.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:54

Hej Henrik! 

Super! Tak for rådene! - Det lyder også som den strategi vi havde i tankerne! - Minimums sikkerhedsstillelsen til skat, som jeg forstår det er 200.000, men kan stilles som bank garanti? 

Jeg har et fødevarer godkendt lager til rådighed, så det burde ikke være noget problem! 

Min plan er at tage en palle hjem af hver af produkterne, til sampling hos potentielle kunder og så have en periode på 2-3 mdr. inden de indgåede leverandør aftaler træder i kræft, således lager kapaciteten bliver minimeret i opstartsfasen! :) 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:08

Dansk returpant skal du selvfølgelig også lige have med ind over - http://www.dansk-retursystem.dk/

Vedr. læskedrikke, hører jeg gerne nærmere omkring, når du kommer så langt.

Jeg sælger til en del kiosker mv., og er altid interesseret i nye produkter.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)