Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smukfest projekt-virksomhed, næringsbrev, løn og forsikring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er lige blevet kontaktet af en sød kvinde, der har et super projekt til Smukfest/Skanderborg Festival, hvor hun har brug for lige præcis sådan en som mig, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at hjælpe hende og prøve kræfter med projektet, men der er nogle juridiske komplikationer, jeg skal igennem før, det kan lade sig gøre.

Projektet indebærer en madbod med ca. 10 frivillige. En del af overskuddet skal gå til velgørende formål.

1. Da projektet kun varer en uge, skal vi så have et næringsbrev? Jeg kan ikke læse mig til et "nej" på http://www.naeringsbasen.dk/files/FAQ_Naeringsbasen.pdf , men vil lige have det bekræftet, inden jeg skriver mig op til næringsprøven. 
  2. Normalt har min virksomhed intet med mad at gøre (jeg er business development engineer og har fungeret som udviklingskonsulent), men jeg ser ikke et stort problem i at sætte fødevarevirksomhed på som bibranche, hvad siger I?
  3. Hvor lang tid tager det at få et næringsbrev, når man først har bestået næringsprøven?
  4. Normalt betaler jeg jo fuld skat af virksomhedens overskud, da jeg=virksomhed og omvendt, men nu står vi overfor et problem i form af deling af overskuddet. Min kompagnon får dagpenge, og der bliver et værre spektakel, hvis hun opretter egen virksomhed for at kunne sende en faktura. Er der kun én mulighed for at splitte overskuddet, og det er normal aflønning, dvs. øgede udgifter til det bureaukratiske system og en masse papirbøvl, eller har I en anden løsning?
  5. Jeg har læst mig til, at det er lovpligtigt med erhvervsskadeforsikring, og jeg regner med, det også gælder, når de glade arbejdere er frivillige; men er der andre juridiske problematikker, jeg har misset i forbindelsen med de kære medarbejdere?'
  6. Når en del af overskuddet går til velgørende formål, så kan det trækkes fra i skat, og ikke Moms, har jeg ret?
Jeg har tidligere været formand for en forening med 50 frivillige, men da jeg overtog posten, var det meste jo sat op i forvejen, så jeg er rimelig grøn og meget ivrig efter at få det til at køre! Smile
Håber I kan hjælpe med nogle smarte tricks, så vi kan få det hele på plads og skabe en fantastisk camp på Danmarks Smukkeste Festival!
Venlig hilsen Zyberchief

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

mener næringsbrev har at gøre med omsætning - men du kan givet ringe ind og høre til det specifikke. Der skal givet hygiejnekursus til for de som skal håndtere madvarer hvis det er noget der ligger friskt.

Jeg vil bestemt mene det er risiko at lade en person på dagpenge deltage hvis der skal være penge ud af det, også selv rent frivilligt være fuldtids på, men vil kompagnongen være sikker, så må denne høre sin a-kasse

Jeg ville tro du kan lave en helt kort tids erhvervsskade forsikring for de ansatte

Overskud til velgørenhed er der regler for - jeg mener foreningerne skal være på en godkendt liste og der er regler for størrelsen på bidraget m.m. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1719761&chk=206010  som jeg håber er nyeste?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)