Hej Så nærmer lyset sig for enden af tunnelen. Den webbutik min bror og jeg er ved at lave, www.selja.dk, er ved at være færdig og vi åbner i morgen. Vi er så heldige at vi bliver nævnt i en artikel i Politiken søndag og senere på ugen skal vi interviewes af ugebladet Søndag, der har et læsertal på små 400.000. Vi har rodet en del rundt med designet, men er nået frem til noget vi synes fungere fint til første version. Hvad synes I? Naturligvis er der mange ting der ikke er perfekt i første omgang, men det bliver nok mere en løbende proces, hvor vi lærer, hvad der virker og ikke virker. Vi har lavet et nyhedsbrev hvor vi har fået Icelandair til at sponsorere nogle billetter til Island - I er selvfølgelig meget velkomne til opfordre venner og bekendte til at tilmelde sig Nyhedsbrevet og deltage i konkurrencen. Hvis I skulle falde for en af trøjerne under turen rundt på sitet, er I velkomne til at sende mig en PM - jeg kan give jer 15 % rabat på trøjerne.
Hilsen Birgitte
|
Hej Birgitte,
Først og fremmest tillykke med projektet, og de omtaler i allerede er lovet. Derudover ser konceptet godt ud, og jeg tror helt sikkert det kunne blive til en succes. Herunder har jeg skrevet nogle ting jeg faldt over mht. hjemmesiden.
1. "Top panel"-knappen skal måske kaldes noget andet og mere sigende, fx "Din konto".
2. Billedet i toppen skal være mere klart og måske mere farverigt, og så skal jeres logo på den også være mere skarpt og iøjnefaldende. Derudover ville det måske fungere bedre hvis billedet gik helt ned bag topmenuen, så man ikke havde den hvide bar bag knapperne (forsiden, produkter, salgs-... osv.)
3. Produkt-scroll i navigationsmenuen til højre virker forvirende, det ville fungere meget bedre med nogle stillestående tilbud, som så evt. kunne skifte random. Nu virker det forvirrende da man jo 50% af tiden kun ser det halve af hver annonce. En løsning var også at lade den scrolle hurtigt mellen annoncerne, lade den stå stille i 5 sek. på selve annoncen, også scrolle hastigt videre til den næste.
4. Den sorte topmenu er rigtig fin, dog er det en skam at den kun er sort under forsiden også salgs- og leveringsbetingelser. Den samme sorte farve burde gå igen overalt.
5. Under produkter, kontakt os, spørgsmål & svar og om os skiftes der stil, og en orange farve kommer til. Dette syntes jeg er lidt synd, især når det ikke går igen hele vejen.
Det var lige lidt i kunne arbejde videre med, og det jeg havde tid til at finde. Ellers er det en ganske fin hjemmeside, som nok skal få solgt en del. Jeg syntes i skal holde de grafiske elementer og teksten i den sorte/grå også skabe fokuselementer med mere farvestrålende billeder. Held og lykke med det hele :-)