En måde du kan gøre det på, er at henvende dig til dem som potentiel forhandler af deres produkt. Derved opnår du sikkert at få en prisliste fra dem. Herefter kan du udforske dine potentielle konkurrenter for at se, hvad de tager for de forskellige is - og så har du også undersøgt konkurrencen på markedet.
Fornylig droppede mange forhandlere Frisko. Fx. sælger Statoil denne sommer is til 10 kr. stk. der tidligere kostede det dobbelte. Så det er et marked der endelig begynder at ske noget i...
Men det er sikkert Premier-is du skal have fat i;)
For femten år siden arbejdede jeg i en slikbutik, og ejerne sagde, at de solgte Premier Is, fordi deres is var lavet på ren fløde i modsætning til Frisko Is, som var blandet fløde og svinefedt. Jeg kan ikke bekræfte oplysningen, men jeg har selv undgået Frisko lige siden.
For femten år siden arbejdede jeg i en slikbutik, og ejerne sagde, at de solgte Premier Is, fordi deres is var lavet på ren fløde i modsætning til Frisko Is, som var blandet fløde og svinefedt. Jeg kan ikke bekræfte oplysningen, men jeg har selv undgået Frisko lige siden.
De bruger ikke svinefedt, men vegetabilsk fedt og mælkefedt. 100% ligesom premier også gør.
De bruger ikke svinefedt, men vegetabilsk fedt og mælkefedt. 100% ligesom premier også gør.
Ok, I stand corrected. Gad vide, om rygtet er plukket ud af den blå luft, eller om der var engang, hvor der var noget om det. Det er som sagt 15 år siden, jeg arbejdede i den slikbutik, hvor ejerne fremsatte påstanden.
Har vært glad ejer af 2 kiosker og 1 grillbar og har altid valgt Primier Is - ærlige sagt de smager bedre , sælger hurtig , mere avance ( nu er de næsten de sammen ) og sidste kun lave meget god aftaler med dem .
Jeg har ikke noget fantastisk bud på dit spørgsmål. Men jeg kom i tanker om en interessant nyhed jeg læste for et års tid siden, om en voldsomme udvikling i prisen på is. I artiklen står der, at hvis en Filur havde fulgt inflationen skulle den i dag have kostet kr. 4,79 mod de 9 kr. den faktisk koster. Prisen for at producere den er 40 øre. Så der er nok nogen der tjener på det. :)