Håber jeg kan hente hjælp herinde, Jeg står i den ulykkelige situation at jeg er blevet erklæret insolvent og har sammenlagt gæld for ca.350.000 kr.( 28.000 er til skat) Kan jeg starte virksomhed op sammen med to andre uden at mine kreditorer kommer og kræver midler fra firmaet? Og hvilken hvilken form for partnerskab skal vi indgå, hvilke er bedst?? Med venlig hilsen Arbejdshesten |
Det er nok lidt op ad bakke. Man kunne ha tænkt SMBA (som jo bliver stop for stiftelse fra 1/1-2014) men med gæld til skat tror jeg ikke du kommer igennem der - og det tager i alle fald lang tid - om det stadigt kunne være en overvejelse værd ved jeg ikke, og jeg tror du hæmmer de andre kreditmæsigt.
I/S - sammen med to andre er vel også en mulighed, og der er der jo ikke en andel som kreditorene kan tage, men de kan jo kræve fra din indtægt og værdi - og gøre det vanskeligt ligesom du kan blive et hængeparti for de andre, i forhold til lån i bank, kredit fra leverandører osv
Et ApS kan I jo også starte, og skattegælden er mig bekendt ikke så stor at skat/moms vil kræve sikkerhed, men jeg tror igen du er hængepartiet over for alle kreditter, og kreditorerne kan gøre udlæg i dine anparter
Jeg ville fokusere på at få skat ud af vejen først - og så hurtigt som muligt få aftale med øvrige kreditorer, og så se at finde et arbejde der kunne bringe mig videre - helt enkelt fordi jeg tror du bliver vanskelig at ha med for de andre på en række punkter, som kan skabe ueninghed
vh