Hej Kære Aminoer, Jeg har sendt en faktura afsted og kunden bad mig tilføje 2% til beløbet da det 'forsvinder' i deres regnskabsafdeling. Det har jeg så gjort, men nu beder hun mig skjule de 2%. Og her må jeg indrømme at jeg kommer til kort, det har jeg aldrig gjort før - Er der én god erfaren Amino-bruger der kan hjælpe? Første punkt i deres terms er: 1. Standard payment term is 30 days – 2,5 pct. cash discount På forhånd tak for hjælpen. Rasmus Hamann www.knowtheirname.dk |
Det er jo rent gæt ud fra dit spørgsmål. Jeg TROR kunden siger, at de trækker 2,5% fra prisen i rabat ved kontant betaling og da de jo har aftalt en pris med dig, giver indkøberen dig lov til at lægge 2% på prisen, så når de betaler får du noget der er meget tæt på det aftalte (2% op og 2,5 ned)
Skjult tror jeg bare betyder, at du forhøjer din pris med 2% helt enkelt - og accepterer at de som standard så trækker 2,5% fra når de kontant betaler - altså ikke skrive 100 kr + 2% = 102 men direkte skriver varens pris 2% op
Frremgangsmåden er ikke ukendt. Jeg har handlet med virksomheder, hvor indkøberen sagde: "sæt prisen 5% op i tilbuddet" så kommer jeg med krav om 5% bonus på vores månedsindkøb som skal betales ult hver måned af jer - regnskabsfyrene og chefen elsker når vi kan få sådanne aftaler igennem"
vh