Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netsalg fra Tyskland?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg går og render rundt med en lille ide til en virksomhed. Planen for den er så, at jeg vil have en butik med "tysk adresse", men en side på dansk osv. altså i stil med www.billigmedien.de

Så ville jeg sælge til DK pr postordre! og lidt afhentning. Jeg ved godt der er nogen regeler om, at man skal betale moms i det land man sælger til, hvis det overstiger 250.000, men så vidt jeg er informeret er det Tyskland som skal oplyse det til danmark også mister de deres tyske moms? Er dette rigtigt?

Derudover tænker jeg på om, det kræver at jeg bliver registreret som virksomhed i Tyskland? Og kræver dette tysk statsborgerskab, eller tysk adresse? Eller kan jeg måske nøjes med, at have et lejet, ellet købt lokale dernede?

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  One Bad Foot.dk Skrevet kl. 09:04
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:22

Der er ikke noget til hindre for at oprette en tysk hjemmeside og så have firmasæde i Danmark. Du afregner så med dansk moms til kunden, lisom den hjemmeside du refererer til.

Hvis idéen med de forehavende er, at kunne tilbyde varen med 19% MwSt istedtfor 25% moms skal du have et tyske firma. Reelt set skal kunden så selv afhente varen i Tyskland. For 5 år siden (reglerne ændrer sig ustandseligt) var det sådan, at varen fysisk skal have været i Tyskland for at kunne sælge den med tysk moms. 

Det kræver selvfølgelig ikke tysk statsborgerskab at oprette firma i Tyskland! Du skal have en adresse med en synlig butik eller kontor og "Finanzamt" ser meget strengt på om der i dit regnskab er påført udgifter til leje eller afdrag på lån, hvis du har købt en lejlighed, hus eller butik.

Det kan normalt ikke svare sig at oprette tysk firma for at tilbyde danske kunder varerne med tysk moms, da du jo også har udgifter i Tyskland til f.eks. revisor. "Skat" og "Finanzamt" er meget påpasselig med disse firmaer, da der er rigtig mange der snyder med momsen. Det kræver en god revisor der er inde i tysk og dansk skattelov og han/hun koster kassen.

Klaus 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)