Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God SEO vs. Banner annoncer på relevante hjemmesider - Hvad er bedst?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! 

Jeg står og skal træffe nogle valg omkring online marketing for min webshop.
Har helt ny webshop, og vores mærke er nyt på markedet.

Vi har allerede fået lavet nogle relevante banner annoncer, på vigtige nyhedssites og forums.
Nu går vi og skal have investeret i noget SEO og Adwords.

Hvad er egentlig vigtigst af de to? Kan man sætte dem op imod hianden?
Vi har et begrænset budget, derfor skal der prioriteres på den ene eller anden måde.

Håber I kan hjælpe.
Tak 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Du kan sammenligne SEO og AdWords lidt med avisannoncer og redaktionel omtale. I begge tilfælde er begge dele godt at have. Og meget ofte er det endnu stærkere, hvis man arbejder med begge dele.

Inden du bruger for mange resurser på at jage besøgende ind på dit website burde du starte med at afsætte resurser til at få konverteringerne på dit website så højt op som muligt. Med en dedikeret indsats på konverteringsoptimering er det slet ikke unormalt at kunne fordible sine konveteringsrater - eller mere. En fordobling af konvteringsraten vil selvsagt give dig dobbelt s¨å meget salg ud af det samme antal besøgende - og dermed halvere alle dine fremtidigige udgifter til markedsføring!

Når du så er klar, så vil jeg normalt anbefale alle, at bruge både AdWords og SEO. Måske er der ord du bare VIL være synlig på, men hvor du endnu ikke er det i de organiske resultater. Der kan du så bruge AdWords, indtil du forhåbenligt en dag kommer til at ranke organisk. Når du gør det, så kan du altid overveje, om du vil køre med dobbeltdækning (altså både AdWords og gode organiske rankings), eller om du vil droppe AdWords sålænge du ranker godt organisk. Der kan være fordele og ulæmper ved begge strategier - men det er en lidt længere snak.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 07:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AdWords er resultater nu. SEO er resultater på sigt.

Som der allerede er sagt, så er det fornuftigt at lade dem gå hånd i hånd. Men du skal primært overveje dit investeringsniveau som nystartet virksomhed.

AdWords kan sikre hurtige salg og penge i banken, hvilket kan være livsnødvendigt for nye virksomheder.
SEO byder på resultater over tid, og er som regel mere rentable i det lange løb, da det kræver en større investering i starten, men væsentlig mindre på sigt. Kunderne fortsætter dog med at komme.

Venligst

Brian Phillip

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 09:13

Hej AA

Som deMib er inde på hjælper det ikke meget med besøgende, hvis ikke du sælger.
Jeg vil her give dig et par rigtig gode råd som jeg selv brugte da en af mine webshops startede:

Få nogle venner, familie osv. til at foretage et køb på din shop.
Det skal ikke udelukkende være nogle som bruger internettet dagligt men også dem som kun bruger det når det er nødvendigt.
Lad dem så svede lidt med din shop - du vil helt sikkert opleve at der er 'huller' som hverken du eller dem du har testet den med
har opdaget da i helt sikkert selv mener den er god (og det er den sikkert)

Det er uhyre vigtigt at det er let - meget let at finde lige det produkt som kunden vil købe.
Det er ligeså vigtigt at der ikke er problemer med at indtaste navn, adr. osv - tro mig, jeg har set de mest besynderlige webshops
hvor jeg simpelthen opgav pga. webshop ejeren kun så på shoppen med egne øjne og der er shoppen altid god, ellers kom den jo ikke live !

Og til sidst:
Når kunden er klar til at betale så lad være med at 'lokke' med andre varer da det koster kunder, der findes mange webshops som lige
skal sælge dig et eller andet mærkeligt og køber man ikke det får man lige tilbudt endnu en mærkelig og ubrugelig vare, lad være - det koster.

Når alt dette er i orden er du klar til at bruge penge på annoncering (adwords)
SEO har man altid brug for, men igen - hvorfor trække kunder til der ikke kan finde ud af at handle på siden.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)