Hej Aminoer! |
Du kan sammenligne SEO og AdWords lidt med avisannoncer og redaktionel omtale. I begge tilfælde er begge dele godt at have. Og meget ofte er det endnu stærkere, hvis man arbejder med begge dele.
Inden du bruger for mange resurser på at jage besøgende ind på dit website burde du starte med at afsætte resurser til at få konverteringerne på dit website så højt op som muligt. Med en dedikeret indsats på konverteringsoptimering er det slet ikke unormalt at kunne fordible sine konveteringsrater - eller mere. En fordobling af konvteringsraten vil selvsagt give dig dobbelt s¨å meget salg ud af det samme antal besøgende - og dermed halvere alle dine fremtidigige udgifter til markedsføring!
Når du så er klar, så vil jeg normalt anbefale alle, at bruge både AdWords og SEO. Måske er der ord du bare VIL være synlig på, men hvor du endnu ikke er det i de organiske resultater. Der kan du så bruge AdWords, indtil du forhåbenligt en dag kommer til at ranke organisk. Når du gør det, så kan du altid overveje, om du vil køre med dobbeltdækning (altså både AdWords og gode organiske rankings), eller om du vil droppe AdWords sålænge du ranker godt organisk. Der kan være fordele og ulæmper ved begge strategier - men det er en lidt længere snak.