Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder til virksomheden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra fyn
Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogle som har erfaring med hvordan man skaffe kunder til sin nystartet virksomhed. Jeg er ved at opstart en grafisk virksomhed men har ikke nogle kundekreds endnu.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:15

Ja da 

Første trin må være: Gør dig klart, hvem dine potentielle kunder er. Altså hvem er din primære målgruppe?

Og pas på med "alle der......" - vær mere præcis og skær ind til benet. Det er ok at have sekundære målgrupper, men find frem til hvem de er, så du kan kommunikere direkte til dem.

Fra fyn
Tilmeldt 6. Jun 13
Skrevet kl. 20:23

Tak for svaret. Min primær målgruppe er b2b. Men hvordan får jeg fat på dem? Der er så mange andre grafiske virksomheder og syntes derfor det er lidt uoverskueligt ift hvordan jeg skal skaffe kunderne

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:24

Det kommer jo an på dit temperament, hvordan du vil begynde, da der er mange muligheder. Går ud fra, du allerede har en fin hjemmeside, visitkort, som du spreder overalt, hvor det er relevant, evt. plakater, da du jo er grafiker

Du kan også overveje Vækstfabrikkerne, der måske kan hjælpe dig videre. 

Er du ikke så langt, har du som ny virksomhedsejer ret til 6 timers gratis rådgivning årligt. 

Du kan også vælge at skrive dine tilbud her på Amino - at kontakte kunder direkte, som interesserer dig - begynd med små priser, hæv niveauet efterhånden. Facebook og LinkedIn kunne også være noget for dig - så længe du ikke har kunder, har du jo til gengæld tid til markedsføring

Måske kunne du kontakte tekstforfattere/kommunikationsbureauer, som ikke selv har en grafiker. 

Held og lykke. Smile

Fra fyn
Tilmeldt 6. Jun 13
Skrevet kl. 20:28

Super godt med foreslagene. Rigtig mange god tips. Mange tak:-)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:29

I min verden er  B2B ikke konkret nok - hvilken type virksomheder er dit ekspertområde? Og hvilken type af grafiske opgaver er du bedst til?

Det handler om at finde en niche indenfor dit felt, så du kan skille dig ud fra dine konkurrenter og blive kendt for at kunne netop denne ting - at kunderne så senere begynder at hyre dig til andre typer af opgaver  må du bare leve  med ;)

Fra fyn
Tilmeldt 6. Jun 13
Skrevet kl. 20:32

Aha der har du en god point. Det ville jeg tage til overvejelser.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)