Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af timeløn til medarbejder på efterløn ...

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dav - jeg har lige et spørgsmål, som jeg meget gerne vil ha' et forslag til løsningen af  Confused

Jeg er desværre lige overgået til efterløn, og i den forbindelse har jeg tænkt at påtage lidt ad hoc freelancearbejde (max. kr. 50.000 på årsbasis - dvs. uden momsregistrering). Skat ser ik' noget problem, forudsat jeg naturligvis holder orden i papirerne osv. 

Problemet kommer med A-kassen og den såkaldte 400-timers regel (som tillader op til 400 timers arbejde årligt med fuld modregning i efterlønnen). Desværre er reglerne så kantede, at man forlods ska' dokumenterer, det samlede tidsforbruget ik' overstiger de 400 timer.
Men underligt nok ik' for f.eks. hobylandmænd, som måske hygger sig med nogle høns og 5-10 får Skype-Wondering

Som medarbejder er reglerne naturligvis meget anderledes.
Det er jo utopist at forestille sig, en arbejdsgiver vil oprette en som lønmodtager, indbetale ydelser, feriepenge og "alt det der", for et ad hocjob af f.eks 3-4 timers varighed.

I stedet anbefales jeg, at tilknytte mig et vikarbureau, som så står for faktureringen - men så ska' der vel igen beregnes alle de sociale ydelser? Og bureauet ska' jo også ha' lidt ulejligheden for lønadministrationen.

Summa Sumarum:
Hva' ska' timelønnen være?
- indtægten er jo B-indkomst, så skatten ta'r forlods 40&
- den modregnede efterløn er ca. kr. 100,- pr. timer

Go'e råd imødeses - Tak
Skype-Smile 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)