Har lige et par spørgsmål vedr. Wordpress Multisite, som jeg håber, nogle kan besvare hurtigt og enkelt: 1. Kan et Multisite opsættes på flere domæner, eks. site 1 på www.firmanavn.dk, site 2 på www.firmanavn.no og site 3 på www.firmanavn.se? Eller fungerer det kun med sub-domæner, eks. no.firmanavn.dk og se.firmanavn.dk? 2. Og hvordan håndteres DNS i dette tilfælde, da alle tre domæner jo peger ind på samme webserver, hvor WordPress installationen ligger. 3. Er det muligt at styre og kontrollere et og samme theme til alle sites på et Multisite? |
Branson:1. Kan et Multisite opsættes på flere domæner, eks. site 1 på www.firmanavn.dk, site 2 på www.firmanavn.no og site 3 på www.firmanavn.se? Eller fungerer det kun med sub-domæner, eks. no.firmanavn.dk og se.firmanavn.dk?
Det kan du godt. Se multidomain - der er en der har skrevet en tutorial her http://wpmu.org/how-to-build-a-wordpress-multisite-network-with-multiple-domains/
Bemærk venligst at jeg ikke har tjekket den fuldt ud igennem, men overodnet ser den godt nok ud.
Branson:2. Og by Text-Enhance" id="_GPLITA_0" style="text-decoration: underline;" href="#" in_rurl="http://i.trkjmp.com/click?v=VVM6MTQyNTI6Njpodm9yZGFuOmYyMjBmNWNmMDdjNGZlN2ExNGQwM2MxOGU4YzdmNjgxOnotMTU1OS0yMjMwODM6d3d3LmFtaW5vLmRrOjEzODU3OjM5MGUxMmMwY2ZmYjRmZjEwNjkwMDZlZmI3ZjNmNTY1" in_hdr="">hvordan håndteres DNS i dette tilfælde, da alle tre domæner jo peger ind på samme webserver, hvor WordPress installationen ligger.
Jeg formoder du mener hvordan håndteres det på serveren, da du jo sådan set har klaret DNS-delen, og nu bare skal have klaret den navne baserede del. Det du gør er simpelthen at tilføje et domæne, som du peger på den mappe dit hoveddomæne ligger på - så klarer WordPress resten.
Branson:3. Er det muligt at styre og kontrollere et og samme theme til alle sites på et Multisite?
I mine forsøg ser det ud til ikke at være muligt, men kræver at man på hvert site vælger theme og laver de fornødende ændringer.
Ja. Du uploader et tema og aktiverer dem for alle sites. Alle ændringer du laver centralt i temaet vil naturligvis følge med.
Branson:Multisite skal bruges i forbindelse med sprogversionering. Jeg har kig på et plugin WPML, som skulle være godt. Nogle meninger om dette?
Det har jeg ikke lige haft prøvet. Jeg mener nok det plugin jeg har haft mest erfaring med hedder Localization eller sådan noget.
Branson:Pft. for jeres bidrag.
Det var så lidt :)