|
Hej Alle bruger på Amino Kan nogen hjælpe mig med følgene. Jeg har et enkeltmandsvirksomhed, jeg handler 3-4 gange om ugen spørgsmålet er: Skal jeg km-tælleren ned ved start hjemme på min privat adresse, når jeg ved at jeg skal ud og handle, eller skal jeg først skrive den ned efter jeg har handlet? forskellen er at jeg køre hjem fra min privat adresse 15km ud til det sted jeg handler, og derefter 30km for at komme til min forretning. Og hvad så hvis jeg har et møde i forretningen, går det også under de regler??? Vh |
Kørsel fra hjem til din forretning er alm befordringsfradrag
Til at handle eller besøge kunder på vejen, vil kunne være statens takster inden for kørselsgodtgørelse.
Du må skrive fra du starter - noter igen når du er hos den du handler hos og adressen og formålet og så igen når du er i din forretning. Tag så og træk det antal km du ved der hjemmefra til forretningen fra, så har du det antal km du kørte ekstra for at handle.
Kun de ekstra km i forbindelse med at handle eller besøge kunder er kørselsgodtgørelse. Du kan læse om KØRSELSGODTGØRELSE OG BEFORDRINGSFRADRAG gå lidt ned i linket for at finde hvordan selvstændige gør, og endnu længere for at finde om befordringsfradrag
vh
Bliv gratis medlem