Hej Jeg har i 2011 udskrivet SKAT's moms vejledning fra skat's hjemmeside, som hed "moms regulering for kreditsalg", hvor der var skrevet at man kunne vente med at bogføre fakturaer til kunden betaler. Nu vises dette på skat's hjemmeside som "Historisk ikke gældende" (se nedestående) og moms skal medtages uanset om kunden betalte i perioden eller ej. Sket der en ændring i reglerne? Eller har jeg misforstået noget i den tidligere skat's vejledning? Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed og betaler moms 2 gange om året, og har et par kreditsalg fakturaer i 2012 som blev inført med betalingsdato i den efterfølgende periode. Er det nødvendigt at rette moms som allerede er indberettet og betalt? Mange tak for hjælpen :) Mvh Natalia |
Det kan være mig der misser noget i spørgsmålet - men reguleringen skal jo altid ske i samme kvartal/momsperiode som jeg læser det "historiske" dokument-
Jeg vidste ikke at man måtte bogføre på den måde, men som jeg ser det så bliver det jo også reguleret i samme momsperiode ved at man ud over det fakturerede i perioden tillægger de udestående fordringer man har i perioden - og fratrækker de udestående fra perioden inden (så det er forskellen man angiver og ruller frem)
Det er helt sprit nyt for mig, at man kunne vente med moms til året efter for ikke betalte regninger, så jeg lytter mere end spændt med her - og fatter den slet ikke hvis det er sådan??
vh