Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af kollektionsprøver

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et accessories-mærke som designer kollektioner af bl.a. tørklæder, tasker og andet tilbehør. Vi har showrooms i Danmark og 2 andre EU-lande, hvor vi udstiller kollektionsprøver, som bruges til forskellige salgsfremmende formål (fremvisning til potentielle kunder, fotografering, pressen, messer osv). De er nøjagtig de samme varer som ellers sælges i butikkerne. Når sæsonen er slut, er fleste af disse kollektionsprøver ikke salgsbare (pga udgåede modeller og/eller slidt ved brug). De bliver i fleste tilfælder ikke videresolgt. Jeg er usikker om hvordan sådanne kollektionsprøver skal bogføres. Skal de bogføres som salgsfremmende omkostninger? Skal moms betales på dette? Hvis man bogfører dette som salgsfremmende omkostninger, men får senere en mulighed for at sælge denne vare, må man gøre det (og opkræve salgsmoms)?  

Mange tak for hjælpen. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 07:07

Hej "nha"

Jeg vil anbefale at postere omkostningerne til disse kollektionsprøver som en "salgsfremmende omkostning"v/, det er jo helt klart det prøverne er.

Der er ikke noget problem i at sælge kollektionsprøverne senere, og der skal opkræves salgsmoms.

Mvh

www.ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:12

Super, mange tak.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)