Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Al fattigdom i hele verden udryddet i 2015

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

DASK-online:

Ked af at skulle sige det drenge og piger, men tættere på en utopi kommer vi ikke...

Vi alle ønsker lighed og økonomisk frihed, men vi lever på en planet hvor resurserne er begrændsede.... det ser vi allerede nu og kineserne er først begyndt...

Hvis den 3. verden skulle have forbedret levestandard ville det kræve et par planeter mere... med mindre vi i den vestlige verden er villige til at give fra os af vores velstand, er vi det?

Også er det vel næppe nok, men initiativet er godt og konceptet kan vel også bruges i andre sammenhænge... velfærd??

Mvh

Tommy Duus

Du antager altså at det i fremtiden er umuligt at udvikle teknologier der gør at vi kan forbruge og stadig sikre et bæredygtigt miljø? Er du en spåkone? ;-) Alene EU's budget for forskning i fusionsenergi er EUR 2,751 mia. Mon ikke der er nogle kloge hoveder der finder ud af noget smartere til at producere energi end de svinende kulkraftværker?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 18:22

Yes som sagt utopi, der er ingen tvivl om at det er et lille super step på vejen.

Samme historie er set med mælkepulver, der pga. EU-tilskud udkonkurrerer lokale producenter af frisk mælk, så kan kun sige en ting - fuck landbrugsstøtten.

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:09
Jahh - det her er jo én af dem, hvor jeg bare må åbne min gavflab - og komme med en kommentar.1. Udryd fattigdom - det er klart en god, seriøs og vigtig sag. (Jeg har ingen kritik af ovenstående tiltag - jeg synes det er cool. Og kan kun støtte tanken bag)2. Men hvad er fattigdom - og hvor kommer den fra? (Handler det kun om penge eller handler det måske også om noget andet?)3. Og ikke mindst - er det meningen at det skal løses? (Selvfølgelig skal det det - men kunne spørgsmålet skabe helt nye muligheder?)Som Succes Manager, handler stort set alle de spørgsmål jeg får stillet om, hvordan mennesker kan få mere af det de ønsker sig. Hver eneste gang jeg får stillet denne type spørgsmål - kommer jeg til at tænke på et fjernsynsprogram, om gade børn i Rio, jeg så for flere år siden. En journalist interviewede en dreng på en 11-12 år .... ca. Og spurgte ham; "hvis nu der var frit valg på alle hylder - hvad ville du så aller helt have i denne verden?" Denne her drengs ansigt var ved at blive flækket på tværs af hans smil - og efter lidt tænke tid sagde han; "En Rigshaw"!!! "Nej, nej, nej - hvis du bare kunne vælge frit?" Sagde journalisten.... mere tænke tid... "ja, det der det; en RIGSHAW" (Beklager hvis det er stavet forkert - men det er sådan en vogn man kan suse turister rundt i).I hans tanker kunne han ikke forestille sig noget større. Hans hverdag var uden fis - seksuelt misbrug om natten, en lim-koger om eftermiddagen og frustration om formiddagen. For ham blev det ikke større end det - og det er svært for os at fatte..... at man ikke kan drømme større. Så hvis denne unge fyr - kan låne penge.... kan han så skabe noget konstruktivt med dem? Hvad tænker I - jeg tror ikke det er nok. Hvis jeg tager min egen hverdag - i et rigt land som DK.... folk har virkelig svært ved definere hvad de egentlig gerne vil - og derfor brug for sparring til, at få klarhed og en effektiv plan. 2. Så hvor kommer fattigdom fra??? Fra vores måde at tænke på..... jeg foreslår at i sætter et "mindexpanding" koncept sammen med pengene – så de ikke kommer alene. Idéen blev vist startet af en Inder..... og han lever i det indiske samfundet og forstår at rykke dem der låner pengene mentalt - jeg har hørt ham selv resonere over, at det er en vigtig del af hans koncept.3. er det meningen at det skal løses?Ja for fanden da - men hvordan er det politiske billede af det? Nu er jeg ikke politisk kommentator - så jeg vil ikke kaste mig ud i en dybere analyse af det globale politiske engagement i fattigdomsbekæmpelse..... men lad os nu sige - at en fra Uganda fandt en super billig måde at avle, fragte og sælge tomater på. Jeg tror han vil få det svært.... der er mange der dyrker tomater i EU, og de forærer vel ikke bare deres omsætning væk?Så vil man rykke noget - kunne man måske med fordel arbejde på politiskplan?.............. og hvis klimaet forandrer sig voldsomt de næste........Pointen her er, at der skal politisk snilde til, at skabe succes i forhold til fattigdomsbekæmpelse..... men det er klart muligt - og fedt at nogen prioriterer at arbejde med det!God aften,

Christian Campbell www.gennembrud.nu

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:11

Jahh - det her er jo én af dem, hvor jeg bare må åbne min gavflab - og komme med en kommentar.

1. Udryd fattigdom - det er klart en god, seriøs og vigtig sag. (Jeg har ingen kritik af ovenstående tiltag - jeg synes det er cool. Og kan kun støtte tanken bag)

2. Men hvad er fattigdom - og hvor kommer den fra? (Handler det kun om penge eller handler det måske også om noget andet?)

3. Og ikke mindst - er det meningen at det skal løses? (Selvfølgelig skal det det - men kunne spørgsmålet skabe helt nye muligheder?)

Som Succes Manager, handler stort set alle de spørgsmål jeg får stillet om, hvordan mennesker kan få mere af det de ønsker sig. Hver eneste gang jeg får stillet denne type spørgsmål - kommer jeg til at tænke på et fjernsynsprogram, om gade børn i Rio, jeg så for flere år siden. En journalist interviewede en dreng på en 11-12 år .... ca. Og spurgte ham; "hvis nu der var frit valg på alle hylder - hvad ville du så aller helt have i denne verden?" Denne her drengs ansigt var ved at blive flækket på tværs af hans smil - og efter lidt tænke tid sagde han; "En Rigshaw"!!!

"Nej, nej, nej - hvis du bare kunne vælge frit?" Sagde journalisten.... mere tænke tid... "ja, det der det; en RIGSHAW" (Beklager hvis det er stavet forkert - men det er sådan en vogn man kan suse turister rundt i).

I hans tanker kunne han ikke forestille sig noget større. Hans hverdag var uden fis - seksuelt misbrug om natten, en lim-koger om eftermiddagen og frustration om formiddagen. For ham blev det ikke større end det - og det er svært for os at fatte..... at man ikke kan drømme større.

Så hvis denne unge fyr - kan låne penge.... kan han så skabe noget konstruktivt med dem? Hvad tænker I - jeg tror ikke det er nok.

Hvis jeg tager min egen hverdag - i et rigt land som DK.... folk har virkelig svært ved definere hvad de egentlig gerne vil - og derfor brug for sparring til, at få klarhed og en effektiv plan.

2. Så hvor kommer fattigdom fra??? Fra vores måde at tænke på..... jeg foreslår at i sætter et "mindexpanding" koncept sammen med pengene – så de ikke kommer alene. Idéen blev vist startet af en Inder..... og han lever i det indiske samfundet og forstår at rykke dem der låner pengene mentalt - jeg har hørt ham selv resonere over, at det er en vigtig del af hans koncept.

3. er det meningen at det skal løses?

Ja for fanden da - men hvordan er det politiske billede af det? Nu er jeg ikke politisk kommentator - så jeg vil ikke kaste mig ud i en dybere analyse af det globale politiske engagement i fattigdomsbekæmpelse..... men lad os nu sige - at en fra Uganda fandt en super billig måde at avle, fragte og sælge tomater på. Jeg tror han vil få det svært.... der er mange der dyrker tomater i EU, og de forærer vel ikke bare deres omsætning væk?

Så vil man rykke noget - kunne man måske med fordel arbejde på politiskplan?.............. og hvis klimaet forandrer sig voldsomt de næste........

Pointen her er, at der skal politisk snilde til, at skabe succes i forhold til fattigdomsbekæmpelse..... men det er klart muligt - og fedt at nogen prioriterer at arbejde med det!

God aften,

Christian Campbell www.gennembrud.nu 

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:47

Tror mere han snakker om manglende ressourser...

Hvis alle verdens fattige kom op på vestlig stadie, skal der bruges hvad der svare til 5 planeter som jorden for at kunne brødføde alle. Selv om der bliver snakket om vækst i den vestlige verden, er det kun ud fra et økonomisk betragtning. I den vestlige verden har vi reelt en negativ vækst på ressourcer, da vi forbrugere mere end jorden kan producere. Kan varmt anbefale at se "Når jorden sveder" på DR2 hvis det stadig køre...

Reelt kan dette ressource problem blive meget større end den globale opvarmning, men nu må vi se hvad fremtiden bringer ;)

Og omkring at fattigdommen vil være udryddet i 2015, svare det lidt til det kommunistiske styre om at alle er lige. Problemet er bare at nogen er mere lige end andre.

Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:52

Tjaa,

Hvis alle kinesere begyndte at bruge toiletpapir ville der ikke være mere skov om 2 år..
En fyr der hed Thomas var meget bekymret for nogenlunde det samme med ressourcer for ca. 200 år siden.
http://www.leksikon.org/art.php?n=1645

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36

I så fald er der ikke mere skov om ca. 4 år selv med det nuværende forbrug.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Frank Nielsen:

Og omkring at fattigdommen vil være udryddet i 2015, svare det lidt til det kommunistiske styre om at alle er lige. Problemet er bare at nogen er mere lige end andre.

Enig. Det kommer meget hurtigt til at lyde som lidt af en floskel at komme og påstå, at al fattigdom kan være udryddet på 8 år.

Det er jo ikke just første gang, der er udtrykt ønske om at udrydde fattigdommen – det er vel noget, vi alle i bund og grund kan blive enige om er en god sag.

Og så er der jo også det ved det, at folk rundt om for det første ikke er enige om, hvad det er at være fattig – og for det andet ikke er enige om, hvordan fattigdommen udryddes. Og så lige det tredje punkt med, at ofte medfører det, at nogle i den vestlige verden må ofre sig lidt. Og det er ikke altid, folk er indstillet på det.

Vi kan jo bare se den åndssvage landbrugsstøtte, som de tåbelige franskmænd simpelthen ikke kan leve uden – fordi de så vil blive tvunget til at tænke anderledes og lægge deres landbrug om til mere effektive og rentable virksomheder. Ubehageligt. Landbrugsstøtten underminerer fuldkommen landbruget i den tredje verden – det ved alle. Men bliver det ændret af den årsag? Ikke endnu i hvert fald... 

Jeg sidder og laver en del rapporter gennem en kunde for flere af de nationale og internationale støtteorganisationer. Så får man ofte virkeligheden helt tæt ind på kroppen. Og det er skræmmende billeder og historier. Men det beviser også ofte, at folk "derude" bestemt ikke kræver så meget, som vi gør herhjemme for at kunne være "rige" og glade for det liv, man har... Ofte drejer det sig om et lån på 100$ for at kunne få en rentabel virksomhed og brød på bordet til familien. Og det er ikke mange penge set fra vores side af.

Det er vist lige så ofte et spørgsmål om øjnene, der ser. 

Fra københavn
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:16

Jeg har svaret på en ny tråd på Amino omkring MyC4: http://www.amino.dk/forums/t/26063.aspx?PageIndex=1 (jeg har først set denne tråd nu).

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)