Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Al fattigdom i hele verden udryddet i 2015

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

På The Rock *N* Roll Magazine, har vi lige lavet et interview med drengene der står bag MyC4. Målet er "simpelt": At udrydde al fattigdom inden 2015.

Det sker gennem, at man kan tilmelde sig som investor, og igennem www.myc4.com, kan man låne penge ude til iværksættere i Afrika - i første omgang kun Uganda. Iværksætterne får råd til, at investere i deres egen forretning, og på den måde skabe et højere omsætningspotentiale. Så betaler de tilbage med en månedlig ydelse.

Det er konceptet kort fortalt. Hvis dette gribes rigtigt an, så bliver det KÆMPE KÆMPE stort.

Tjek www.myc4.com

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:57

Jeg er stor tilhænger af at man skal hjælpe de fattige i Afrika. Der dør mennesker hver dag uden at de nærmest har haft en chance for at vide om de har været i live. Problemet er større end det kan fattes af almindelige mennesker.

Disse mikrolån er en kanonidé og kan skabe iværksætteri og på sigt velstand hvis det bliver grebet rigtigt ad.
En af de største forhindringer i Afrika er den meget udbredte korruption som gennemsyrer de fleste samfund. Man bør efter min mening også lave en stor indsats for at fjerne en stor del af korruptionen (utopi at tro at man for løst det hele). Der er korrupte magthavere som kontrollerer militser, der er svære at stoppe. Mange almindelige afrikanere aner ikke engang hvordan demokratisk samfund, som vi kender det, er skruet sammen. Problemerne er desværre forgrenede og det er en lang kamp at komme dem til livs (problemerne altså Wink)

Siden tidernes morgen har der været fattigdom i verden og at tro at man kan udrydde fattigdom på små 8 år er fuldstændigt naivt, men forhåbentlig kan vi komme et langt stykke. Man kan ikke skabe et fuldstændigt bæredygtigt samfund på så kort tid. Men jeg er 100% tilhænger af at, der gøres en stor indsats.

hk

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:03

Godt initiativ. Lignende programmer i Østen har virkeligt givet store resultater på kort tid!

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:12

Det er altid fint med seriøse mikrobanking sites, og jeg vil da bestemt kigge nærmere på det her.

Jeg tror dog ikke at alt fattigdom kan være udryddet i 2015, det er simpelthen et urealistisk mål. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 09:23

Kommer vel an på definationen fattigdom Big Smile  men ja lyder rimelig urealistisk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15

Winum // MindMe.dk:

På The Rock *N* Roll Magazine, har vi lige lavet et interview med drengene der står bag MyC4. Målet er "simpelt": At udrydde al fattigdom inden 2015.

Det sker gennem, at man kan tilmelde sig som investor, og igennem www.myc4.com, kan man låne penge ude til iværksættere i Afrika - i første omgang kun Uganda. Iværksætterne får råd til, at investere i deres egen forretning, og på den måde skabe et højere omsætningspotentiale. Så betaler de tilbage med en månedlig ydelse.

Det er konceptet kort fortalt. Hvis dette gribes rigtigt an, så bliver det KÆMPE KÆMPE stort.

Tjek www.myc4.com

Det kræver mere end penge at få success som iværksætter. Det kræver også viden, og den er der ikke så meget af i Afrika som der er i den vestlige verden, så det må de også sørge for at iværksætterne i Afrika får hvis de skal have stor success.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 14:48

Politikerne må til at vågne op før det hjælper noget (sådan rigtigt).

Jeg så forleden et program på DR 2 om nogle iværksættere i Ghana, de havde købt
nogle produtions-anlæg til avl af kyllinger, pengene havde de lånt i banken, og
udstyret var noget der var udrangeret i EU. Det hele var sat i værk af EU som en 'hjælp'.

Da anlæggene var installeret og klar til brug, ja så dumpede EU priserne på frosne kyllinger
til det afrikanske marked. Med det resultat at de købte anlæg nu ikke var rentable, og derfor
stod tomme. Tilbage var kun gælden som afrikanerne nu skulle afdrage på, og uden en
chance for at kunne rejse pengene.

Pinligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Ja. Jeg mindes at have hørt noget lignende med sukker førhen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:06

Rigtig flot koncept, som helt sikkert bliver en succes - hvis de forstår at formidle det hele rigtigt. Dog har jeg tidligere set et 100% lignende koncept, og de havde nogle gode succesoplevelser.

Mht. 2015-målet, er det jo ikke MyC4 som skal have æren for dette - men UN, som har sat selve målet, MyC4 støtter/læner sig blot op af det mål. Læs evt. mere her; un.org/millenniumgoals. Jeg tror ikke målet er urealistisk, hvis blot man kan få alle til at stå sammen.

// Jesper Skov

Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:40

Ked af at skulle sige det drenge og piger, men tættere på en utopi kommer vi ikke...

Vi alle ønsker lighed og økonomisk frihed, men vi lever på en planet hvor resurserne er begrændsede.... det ser vi allerede nu og kineserne er først begyndt...

Hvis den 3. verden skulle have forbedret levestandard ville det kræve et par planeter mere... med mindre vi i den vestlige verden er villige til at give fra os af vores velstand, er vi det?

Også er det vel næppe nok, men initiativet er godt og konceptet kan vel også bruges i andre sammenhænge... velfærd??

Mvh

Tommy Duus

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)