Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nej, hvor det bare kører!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Det nye Amino er vel nok blevet smart i udseende, Thorborg! Og så lader det sandelig også til at fungere Cool

Jeg vil gerne fortælle min lille succes-historie, der ellers kom sig af en kedelig hændelse.

For 2 år siden blev jeg sygemeldt fra mit arbejde pga. MCS (multiple chemical sensitivity) eller duft- og kemikalieoverfølsomhed. Og så hang jeg ellers på kommunen, hvilket bestemt ikke er noget, der kan anbefales! Hvor var det frustrerende at ligge under for andre folks meninger og mod. Og ofte blev man slet ikke spurgt, inden de skrev forskellige konklusioner i ens rapport på kommunen. En rapport man gerne måtte se, men reelt set ingen indflydelse har på. Hvor fedt.

Som f.eks. da en psykolog udtaler sig om, hvad jeg ville kunne og ikke kunne – uden overhovedet at have talt med mig eller nogensinde mødt mig og spurgt ind til forholdene. Det var én af de dage, jeg blev edderspændt rasende! Og det var ikke den eneste. Når man er så "heldig" at lide af en ikke-godkendt, næsten ukendt sygdom, som landets læger heller ikke kender til, kan man blive kastet rundt i systemet i op til mange år...

Efter 3/4 års tid var jeg dog ved at være temmelig utålmodig, og man kan jo ikke få sygedagpenge for evigt. Så jeg tog kontakt til min socialrådgiver og spurgte til muligheden for at blive selvstændig og arbejde hjemmefra. Så skulle jeg da ikke ud i trafikken (til bilosen jeg ikke kan tåle) og møde mennesker hver dag (med parfume og røg på sig).

Hun havde ikke prøvet det før, men ville forhøre sig. Og jo, det kunne det godt. Så jeg kastede mig over arbejdet, fik en konsulent fra amtet med ind over, fik lagt budget og hvad der ellers skulle til. Det endte med, at kommunen gav mig 50.000 (inkl. moms desværre) at købe ind for og halv revalidering 1/2 år. Siden marts har jeg så stået på egne ben. Og hvor er det bare skønt!

Langt om længe at have fået tilrettelagt sit liv, så man ikke længere hver dag skal udsættes for emner, man bliver mere eller mindre syg af. At tjene sine egne penge. At være sin egen herre. Og at det så ovenikøbet går ud over al forventning – og jeg tjener betydelig flere penge end først beregnet med, kan jeg jo ikke klage over... Big Smile

Så på trods af al elendigheden og det umulige i den daværende situation – og frustrationerne i starten over ikke at have noget at lave, har jeg nu fået mit liv til at køre. Og kunderne er endda tilfredse!

Hvad kan man mere ønske sig? 

Jo, at jeg ikke har været syg, siden jeg blev sygemeldt – ironisk nok...

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 16:10

Hej Bettina.

Dejlig og god historie du kom med og har været igennem, den er som taget ud af mit liv, for jeg har været igennem det samme, dog ikke fået hjælp af kommunen til opstart.

Det er rigtigt at det absolut ikke er sjovt at komme ind i sygedagepenge systemet og ALT det som følger med.

Held og lykke med din virksomhed, har du en hjemmeside vi kan se ? :-)

Hilsen, Claus Ovesen
Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 16:11

Så dit link til hjemmesiden, så jeg tager lige en kigger Smile

Hilsen, Claus Ovesen
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:14

Skøn historie - sikke et livsmod og en jernvilje og livsglæde dit indlæg udstråler!

Tak fordi du delte den med os :)

Mette

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:00

Dejlig historie - og tillykke med successen!

Den er samtidig en kraftig påmindelse til os alle om at huske at spare penge op i stedet for at optage lån på lån. Skulle man være så uheldig at komme i en situation som din ville det jo være fint at kunne klare sig selv i et par år uden at skulle gøres til klient på kommunen med alt hvad der følger med af grusomheder.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 18:41

Fed historie - jeg er super glad på dine vegne.

Godt kæmpet!

Jeg håber succesen fortsætter! 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:00

Hej

Hvor er det dejligt, at læse dit indlæg - som jeg jo også læser med særlig interesse, da jeg selv er sygemeldt - dog med et piskesmæld.

Jeg har siddet og grædet snot over, at mine drømme om at blive selvstændig føltes knuste - og nu får jeg jo nyt mod og håb af at læse dit indlæg. Min situation fordrer også at arbejde hjemmefra, i det jeg ikke tåler forstyrrelser, samt har brug for mange små hvil i løbet af dagen.

At du er startet op som selvstændig i forbindelse med en sygemelding - det er jeg nødt til at høre mere om, hvordan du fik på benene.

Nightfall

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Nightfall:

Jeg har siddet og grædet snot over, at mine drømme om at blive selvstændig føltes knuste - og nu får jeg jo nyt mod og håb af at læse dit indlæg. Min situation fordrer også at arbejde hjemmefra, i det jeg ikke tåler forstyrrelser, samt har brug for mange små hvil i løbet af dagen.

At du er startet op som selvstændig i forbindelse med en sygemelding - det er jeg nødt til at høre mere om, hvordan du fik på benene.

Nightfall

Kære Nightfall

Det kræver selvfølgelig, at du laver noget, der kan lade sig gøre at arbejde med hjemmefra. I mit tilfælde var det oppe og vende, om man kunne være ansat ved en virksomhed og så arbejde hjemmefra. Men på sigt ville det blive for besværligt med kommunikationen, og de fleste virksomheder vil også gerne se deres medarbejdere i hvert fald et par gange om ugen. Det turde jeg ikke...

Men jeg talte meget med mit gamle netværk (arbejdsgivere, kolleger m.m.) om det, og de mente alle sammen, at det da i hvert fald ville være en fejl IKKE at prøve. Så længe man var indstillet på et nederlag (hvilke jeg på daværende tidspunkt nærmest ikke havde haft andet af!), så kunne det jo ikke gå værre end galt.

Jeg har dog også i flere år drømt om at kaste mig ud i det, da jeg har døjet med indtil flere kolleger, som ikke mente det kunne være så alvorligt, når jeg bad dem lade være med at ryge... Jeg syntes blot lige, det skulle vente til børn var overstået og blevet noget større. Sådan blev det så ikke. Jeg har dog altid styret mine egne opgaver og haft et dejligt stort ansvar og masser af kontakt til kunder...

Så jeg fik lavet en forretningsplan og lagt et cirka-budget, som så blev evalueret af amtets erhvervsrådgiver. Der blev tilrettet lidt, og så måtte jeg ellers vente på kommunens afgørelse.

I mit tilfælde kom jeg rigtig langt med en computer. Bord, stol, telefon m.m. havde vi jo i forvejen, og i dag tjener jeg penge nok til evt. at investere i det, der måtte komme.

Hvad jeg nok mest gruede for, var, hvordan det ville være at være alene hver dag, året rundt, uden kolleger at hygge sig med. Men blot det at have sit arbejde, kontakten til kunderne (deriblandt også gamle, gode kolleger), og så føle, at man også er noget værd og stadig kan noget – det er GULD. At skulle pensioneres som 31-årig kunne jeg bare ikke se nogen fremtid i!

Hvis der skulle være flere spørgsmål, må du endelig sige til. Jeg vil meget gerne være med til, at andre også kan få indhold i hverdagen igen – for der er intet værre end ikke at have noget at stå op til. Det var da godt, jeg havde en på 1 1/2 år, som ikke forstod noget – og som bare skulle passes. For på et tidspunkt havde man bare lyst til at græde hver dag, og det kan man alligevel ikke byde sit barn.

Men jeg arbejder altså ikke 45+ timer om ugen. Nogle uger gør jeg nok, men andre uger ligger det nærmere på 30-37 timer, og så længe det bare ikke bliver for meget, er det fint med mig. Jeg kan jo ikke rigtig noget og har der for ikke noget i fritiden. Så er det ind imellem rart at have noget arbejde at kaste sig over – og kunderne er meget glade for, at jeg dermed er så fleksibel. Det er noget, jeg i særdeleshed kan slå på, for jeg er alligevel hjemme 90-95% af tiden...

KH: Bettina

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27

AndersSaugstrup:

Dejlig historie - og tillykke med successen!

Den er samtidig en kraftig påmindelse til os alle om at huske at spare penge op i stedet for at optage lån på lån. Skulle man være så uheldig at komme i en situation som din ville det jo være fint at kunne klare sig selv i et par år uden at skulle gøres til klient på kommunen med alt hvad der følger med af grusomheder.

Det skal lige nævnes, at min sygdom nok udsprang tilbage i 1994, så jeg har kæmpet med den i rigtig mange år, inden jeg langt om længe finder ud af, at jeg rent faktisk fejler noget – og ikke bare har været hysterisk og alle de andre herlige ting, man har fået at vide gennem tiden. Det fordrede i særdeleshed også til, at jeg for 2 år siden besluttede, at NU VILLE JEG gennem det skide system og have et stykke papir at vise frem, hvorpå der stod, at mit hoved sgu ikke fejler noget...

Det var nok godt, at jeg intet vidste om dette system på det tidspunkt. Det kunne måske have taget modet fra mig på forhånd, selvom jeg er noget af en fighter og temmelig stædig... 

Fra ingen
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:51

Hej Bettina.

Det var dog en fantastisk historie. Du skal have et stort tillykke og dyb respekt herfra.

Det er en meget nedslidende opgave at have med det offentlige at gøre, især når man pludselig bliver helt afhængig af deres hjælp og støtte.

Desværre er det så en opgave det offentlige kun stiller til dem, der står svagest både fysisk, men der er også det psykiske ved at blive ramt af sådan en sygdom. Her kunne man godt ønske, at det offentlige faktisk så sig selv som en service organisation og også tog det koncept helt alvorligt.

Men du gjorde det. Du stod ved dine meningers mod og tog skridtet i stedet for at ligge under det offentliges. Jeg ønsker dig den bedste vind fremover. Eller sagt på en anden måde. Du er simpelthen for sej.

mvh

Anders

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)