Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Visa Electron erstatte Efterkrav?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som betaling i min webshop kan man benytte

Bankoverførsel, Dankort / VisaDankort, Efterkrav.

Jeg får en del efterkravspakker retur min. 10%  og jeg bruge en del tid på at efterlyse beløb ved postdanmark.

Så jeg overvejer at droppe efterkrav og prøve med visa electron.

Er der nogle der har erfaringer med visa electron? eller som har lig. problem?

På forhånd Tak

Mvh Søren

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:30

Visa Electron fungerer på samme måde som med dankort. Så du burde give adgang til at man kan bruge Electron også.

Du kan evt. tilbyde dine kunder at sende til deres arbejde. Det kan godt være en god ide så vidt jeg har hørt.

Om du vil droppe efterkrav er op til dig. For 10% retur lyder meget for mig. Jeg vil droppe efterkrav hvis jeg var dig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 4. Mar 07
Skrevet kl. 21:41

Ja jeg kan godt få visa electron hvis jeg opretter en international aftale ved pbs det koster 1000 kr om året.

jeg har alternativ leverings adresse men meget få benytter det.

ja det er rigtigt meget at få retur og det er nok også 15% jeg får retur. men problemet er at måske 40% af mit salg er på efterkrav. så det er meget kan måske går klip af.

Specielt sidst på måneden benytter folk sig af efterkrav.

Men er der nogle der har erfaringer med visa electron benytter kunderne sig af det?

mvh Søren

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:53

Hej
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:00

Prøver lige igen - og skriver mere end hej denne gang - håber jeg...

Jeg tror ikke, at de kunder, som vælger at betale på efterkrav, ser Visa Electron som et alternativ.

At bestille på efterkrav har vel to årsager.

1. Man har ikke lige penge nu og her, og kan så vente med at afhente pakken på posthuset til man har råd

2. Den lille risiko for, at man betaler for noget, uden at få tilsendt varen, af den simple grund at mange kunder ikke kender deres retssikkerhed angående betaling med dankort. Mange kunder tror fejlagtigt, at det er sikrer at få tilsendt på efterkrav end foudbetale med dankort - idet de først skal betale når pakken ankommer - de kender ikke reglerne om at kunne tilbageføre forudbetalinge, hvis varen ikke ankommer.

Så du skal foreberede dig på omsætningstab, hvis du fratager kunden at kunne købe på efterkrav - jeg ser ikke Visa Electron som et alternativ til efterkrav - det er to forskellige kundegrupper.

Nightfall

Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:24

Det er en svær beslutning, vi havde også en del returpakker, dog ikke i de % du har, det er til stor gene og man bliver mavesur over det, vi valgte til sidst at droppe muligheden og det har efterfølgende vist sig at en hel del af de kunder som bestilte via efterkrav begynde at benytte sig af deres visa/dankort eller visa elektron eller andre kort, så summa sumarum, er kunderne glade og tilfredse bliver de hængende og bruger andre betalingsformer.

Tilmeldt 4. Mar 07
Skrevet kl. 01:24

Jeg tror jeg vil prøve at fjerne efterkrav.

Men tror i det er givet godt ud at betale de 1000kr det koster at få electron er der nogle der benytter sig af denne betalingsmåde?

Grunden til at jeg overvejede visa electron som et alternativt er at jeg så dem som benytter efterkrav som nogle der ikke havde eller kan få dankort?

Tak for jeres svar

Mvh Søren

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:09

Hej Søren,

Vi har også efterkrav og får også nogle få retur. Men efter vi indførte flg. kontrol, har vi reduceret antallet af pakker der kommer retur:

Vi sender altid en mail til kunden, som han skal svare på for at bekræfte bestillingen.
Vi kontrollere altid at det telefonnummer der er oplyst passer med adressen i krak/dgs. Hvis den ikke gør det, beder vi kunden oplyse et nummer der passer (i mailen som han skal bekræfte), alternativt ringer vi bekræfter ordren.

Det er måske lidt "træls" for kunden at skulle svare på en mail, før vi sender varene, men vi har ikke oplevet tilbagegang i antallet af efterkravspakker der bliver bestilt og afleveret til kunden efter vi indførte det (for over 1 år siden).

Hvis du ikke har e-Mærket, kan du også overveje bankoverførelse.

Indførelse af internationale betalingskort inkl. visa electron har ikke gjort nogen særlig ændring i antallet af efterkravspakker hos os.

/Henrik

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:12

Jeg er ret sikker på Visa electron ikke erstatter efterkrav. Det kan Dankort eller bankoverførsel klare.

Vi anvender slet ikke efterkrav, da det er alt for dyrt for kunden i forhold til varens pris.

Internatinale kort bliver ikke anvendt ret meget i vores shop, det er primært Dankort og bankoverførsel og så nogle E-Dankort. Vi er først for nylig begyndt at accpetere Mastercard, Visaelectron osv., men det er med henblik på udenlandsk handel.

Vores holdning er at vi ikke vil anvende efterkrav.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:49

Jeg driver selv nogle shops og vi kender alt til ikke afhentede efterkravspakker.
Men lad mig give dig et yders effekftiv redskab som har reduceret voresreturpakker fra 8% til under 2%:

Fra vi afsender en efterkravspakke venter vi 5 arbejdsdage, hvis pakken endnu ikke er indløst sender vi en mail til kun
hvor vi fortæller at der ligger en pakke klar til afh. osv. osv.

Det er MEGET normalt hos PostDanmark at de 'glemmer' at aflevere en besked, hvis der ikke er nogen hjemme og kunden er
jo uvidende om at pakken er kommet.

Vi foretog en undersøgelse i 2006, hvor vi kontaktede de kunder vi fik pakken retur fra. I næsten 70% af sagerne viste kunden ikke
han/hun havde modtaget en pakke!!!!!!!

En del kunder vil nok også 'tage sig sammen' og gå på posthuset når de modtager en mail vedr. pakken.
Håber dette kan hjælpe dig over returpakkerne.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)