Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange % af en given tekst (jeg selv har skrevet) må jeg lægge på en anden side, før jeg straffes for Duplicate Content?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-kyndige Aminoer.

Jeg er i den situation, at jeg gerne vil lave lidt reklame for mit amerikanske musikanmelder-website ved at poste anmeldelser på relevante sider som Amazon. Jeg bruger i forvejen rigtig meget tid på at skrive ret grundige anmeldelser til min side, så jeg ville meget gerne slippe for at skulle skrive en version 2 af hver enkelt anmeldelse udelukkende for at undgå Duplicate Content.

Det er muligt, jeg tager helt fejl, men jeg mindes svagt at have læst noget om, at der er en %-grænse for, hvor meget af en given tekst man må lægge på en anden side, før man straffes for Duplicate Content af Google? Husker jeg helt forkert?

Hvis jeg husker rigtigt, hvor mange % af en tekst må jeg så lægge på Amazon, før min egen side straffes af Google? Hvad hvis der eksempelvis kun er tale om 5 % af en lang tekst på minimum 1.000 ord?

Håber, at der er nogen, der kan svare på mit spørgsmål?

Med venlig hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) Du straffes ikke for Duplicate Content - der filtreres. Der er en væsentlig forskel, ikke mindst hvis du skal rette op på problemet. En filtrering ophæves når du retter problemet. En straf ophæves ikke nødvendigvis bare fordi du fjerner problemet.

2) Nej, der er ingen fast procentrgrænse. Det er en langt mere kompleks vurdering der foregår. Hvis du tager en mindre del af en større anmeldelse, og smider den på Amazon - hvor der formentligt også ligger mange andre anmeldelser af samme udgivelser, skal du ikke være spor nervøs for Duplicate Content filtrering. Kontekst og linkprofil på dit og deres site er så forskelligt, at du ikke vil blive ramt af DC.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:38

Mikkel deMib Svendsen:
2) Nej, der er ingen fast procentrgrænse. Det er en langt mere kompleks vurdering der foregår. Hvis du tager en mindre del af en større anmeldelse, og smider den på Amazon - hvor der formentligt også ligger mange andre anmeldelser af samme udgivelser, skal du ikke være spor nervøs for Duplicate Content filtrering. Kontekst og linkprofil på dit og deres site er så forskelligt, at du ikke vil blive ramt af DC.

Tak for svar, Mikkel. Det lyder godt.

Jeg har set en anden musikanmelder, der rent faktisk tager hele anmeldelser fra sit website og lægger dem ind på Amazon. Det straffes vel til gengæld? Eller?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, du "straffes" aldrig for Duplicate Content - det bliver bare, i værste fald, filtreret ud. Men det sker ikke nødvendigvis med det samme.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge hele din originale anmeldelse. Risikoen for at det pludselig bliver filtreret ud er stor. Og hvis det sker er det nok ikke den version på Amazon der ryger, men den på dit website.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)