Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nøjs med at købe 100 stk. brev papir

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Nicolai Christensen:

Ja det ved jeg godt, men så længe der ikke er olie i selve farve tonerne og det ikk kommer på papiret sker der ikk noget det har jeg fået af vide da jeg købte denne kæmpe printer til tryk. Men det er alså hvad jeg har fået afvide.

Men der er også små forskelle på kvalitet og udseende, om det er den ene slags tryk eller den anden - fx er der forskel på om du kan trykke helt til kanten og papiret renskæres efterfølgende eller om der skal være en margen om trykket - Der kan også være forskel på farven, om trykket er lidt blankt eller mat... hvis du fx vil trykke små plakater til en kunde og du laver digitaltryk, er det ikke altid at man kan laminere plakaten bag efter, da folien kan få problemer med at hænge fast.. Og på den måde er der stor forskel på, hvilken type tryk du laver

Så derfor er det ikke ligegyldigt om du sælger det som offset tryk eller andet tryk og du bliver nød til at sætte dig ind i, hvordan det fungere..

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hatten af for Jesper igen. Lidt tilføjelser:

Lasertoner brændes fast ved temperaturer på mellem 170 og 220 grader. Det er klart, at jo højere temperatur toneren brændes fast ved, des mere alsidig er muligheden for senere at køre printet igennem en anden laserprinter uden de store problemer. 

Der findes en type laserprinter, som kører med sublimationstoner, hvilket ikke blot fuses fast på papirets overflade, men direkte trænger ned i papiret.  Her er fusertemperaturen så høj, at hvis du kører et "almindeligt" laserprint igennem, så vil du få en side ud med bobler - helt bogstaveligt!

I mine spæde år som trykker brugte jeg meget tid på at undersøge om jeg kunne benytte min Xerox C55 som en billig måde at lave brevpapir på i små oplag. Jeg fik ødelagt en del forskellige printere på den bekostning. Næste skridt var så at finde ud af om inkjetprint kunne bruges.

De første mange inkjetsider, jeg kørte igennem min laserprinter viste ingen problemer. Alting stod fint, og jeg troede at jeg havde fundet guldhornene. Det var så indtil jeg lavede nogle flere tests.

Mine inkjetbaserede brevpapirer gav mig to resultater:

1. Da jeg havde kørt ca. 1000 ark igennem min laserprinter, kunne jeg se at der begyndte at komme små "spøgelser" ned ad papireret. Altså, hvor brevhovedet gentog sig for ca. omkredsen af fusertromlen. Selvom jeg kørte yderligere 1000 ark blankt papir igennem printeren, så kunne jeg fortsat se svage afskygninger af mit brevhoved på mine tryk.

2. Da jeg forsøgte mig med et nyt design af brevpapir med mere farve på, så jeg øjeblikkeligt, at alle røde farver blev brunlige og blå nuancer fik et brændt skær - altså på brevpapiret.

Sagen er altså den, at der p.t. kun findes 3 konkurrencedygtige trykmetoder til brevpapir, hvoraf kun 2 af dem er velegnede til CMYK-tryk:

HP Indigo-typen, alm. offset og risografi. Sidstnævnte er i princippet tilsvarende en offset på mange områder, men fremstiller trykplader digitalt i maskinen, hvorfor startomkostninger ligger på ca. 2,50 for en A3-plade. Den kan så maksimalt køre 2 farver pr. trykgang, og CMYK-farver er dermed ikke muligt.

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)