Jeg syntes man hører mere og mere om mediation også kaldet konfliktmægling. Er der nogen der kender mere til det, har prøvet det eller måske udbyder det, der kan fortælle os alle lidt om hvad det går ud på og om det virker. Jeg har fundet et link til en dansk forening som skriver: Foreningen for mediation/konfliktmægling er en interesseorganisation, der har som overordnet formål at samle mediatorer/konfliktmæglere og personer med interesse herfor i Danmark. http://www.ffmk.dk Dbh Martin |
Hej Martin
Meditation klinger idag lidt af hippi hygge, og det syntes jeg også selv det var første gang jeg prøvede det og det var svært at tage helt seriøst da jeg første gang skulle "kigge ind i mig selv".
Idag er det et godt værktøj som jeg ofte hiver op af rygsækken når føler der er brug for det.
Jeg er til dagligt soldat og er i øjeblikket i Irak som panser infanterist og her kan stressniveauet være højt.
Når vi har haft en dag hvor vi er blevet skudt efter eller har været i direkte ild kamp kan det være svært at falde ned på jorden igen.
Der er det godt at meditere for at finde den indre ro igen. Bag efter har har man det skønt. Jeg får en følelse af overskud, overblik og en indre energi som giver ro i sindet.
Man kan lære at meditere mange steder og der findes også mange måder og teknikker, jeg har lært det igennem kampsport hvor meditation er et vigtigt redskab og personlig udvikling er målet.
Meditation er kan bruges når man er stresset eller føler at man mangler overblik og energi...
Der er garanteret også mange fuskere i denne brance, men jeg ved at yoga folket også mediterer en del så det var måske en mulighed?
Kunne være god PR at se dig Martin med røven i vejret i yoga tigths på forsiden af extra bladet 

Men held og lykke med det, håber det har afklaret nogle af dine spørgsmål ellers er du og i velkommen til at skrive :)
MVH
Jacob Vestervang