Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediation

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes man hører mere og mere om mediation også kaldet konfliktmægling.
Er der nogen der kender mere til det, har prøvet det eller måske udbyder det, der kan fortælle os alle lidt om hvad det går ud på og om det virker.
Jeg har fundet et link til en dansk forening som skriver:

Foreningen for mediation/konfliktmægling er en interesseorganisation, der har som overordnet formål at samle mediatorer/konfliktmæglere og personer med interesse herfor i Danmark.
http://www.ffmk.dk

Dbh Martin

Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:02
Hej Martin

Meditation klinger idag lidt af hippi hygge, og det syntes jeg også selv det var første gang jeg prøvede det og det var svært at tage helt seriøst da jeg første gang skulle "kigge ind i mig selv".

Idag er det et godt værktøj som jeg ofte hiver op af rygsækken når føler der er brug for det.

Jeg er til dagligt soldat og er i øjeblikket i Irak som panser infanterist og her kan stressniveauet være højt.

Når vi har haft en dag hvor vi er blevet skudt efter eller har været i direkte ild kamp kan det være svært at falde ned på jorden igen.

Der er det godt at meditere for at finde den indre ro igen. Bag efter har har man det skønt. Jeg får en følelse af overskud, overblik og en indre energi som giver ro i sindet.

Man kan lære at meditere mange steder og der findes også mange måder og teknikker, jeg har lært det igennem kampsport hvor meditation er et vigtigt redskab og personlig udvikling er målet.

Meditation er kan bruges når man er stresset eller føler at man mangler overblik og energi...

Der er garanteret også mange fuskere i denne brance, men jeg ved at yoga folket også mediterer en del så det var måske en mulighed?

Kunne være god PR at se dig Martin med røven i vejret i yoga tigths på forsiden af extra bladet

Men held og lykke med det, håber det har afklaret nogle af dine spørgsmål ellers er du og i velkommen til at skrive :)

MVH

Jacob Vestervang

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 16:59
Det er vist mediation som Martin mener :-)

Men er også fan af meditation, som dig Jacob ;-)

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 17:45
Mediation er ved at blive opfattet som mere respekteret, og det hjælper jo nok at det i vid udstrækning udføres (medieres) af advokater, der jo altid har et vidst seriøst image. Det kan tit anvendes som første step før arbitration eller en egentlig retssag, og kan med en dygtig mediator løse mange problemer.

Hørte en gang en god historie, der meget godt illustrerer pointen, to børn skændes om en appelsin. Ved at spørge ind til hvorfor de hver især vil have den, viser det sig at det ene barn vil lave saft af frugten, og den anden skal rive lidt stykker af skrællen til en kage (eller var det marmelade). Det ene barn får skrællen, det andet får indmaden. En nem løsning havde været at dele den i to, eller at overrule det ene barn (eksempelvis den der spørger sidst), men ved at bruge mediation, får begge 100 % tilfredshed.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:36
Thomas kunne ikke have beskrevet mediation bedre!

Mediation er samtidig noget der mere eller mindre SKAL udføres af udefra kommende personer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)