Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskille binavn fra aps

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Har tænkt på at registrere en afd af mit aps som et binavn indtil der er kapital til endnu et aps eller ivs alt efter hvad der kommer først.

Jeg synes ikke jeg kan finde noget på nettet omkring om det er muligt efterfølgende at omdanne et binavn til et firma efterfølgende.

Hvad siger i?

På forhånd tak

Thomas Kaarup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

nej du kan ikke omdanne et binavn til et selskab - men du kan udskille de aktiviteter der knytter sig til det - gennem salg til andet nydannet selskab

Du kan ikke danne et IVS fra noget af et andet selskab - kun som kontant 1 kr indskud og så lade det overtage aktiviteter fra feks et ApS hvilket jo kan ha skattekonsekvens for ApS'et

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 22:24

Hvad med navnet? Vil det tilhører ApS'et fremover så?

Skal jeg finde på et andet navn til brug under binavn "status" da jeg ikke vil miste det "gode navn" på et senere tidspunkt

Thomas Kaarup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

du kan sagtens overføre binavnet i det omfang det tilhører dig eller en juridisk person du styrer, til et andet selskab siden så ud fra det kan det være fint at registrere det som binavn - Der vil muligvis være tale om, at der kan være opbygget en goodwill i binavnet som kan være med i de der skattemæssige konsekvenser for det sælgende aps

vh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 22:40

så hvis overførelsen skal ske uden økonomisk konsekvens for ApS, hvad gør man der?

Thomas Kaarup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

Det må jeg erkende jeg ikke har løsning på, for et ApS er jo juridisk og skattemæssig selvstændig. Man kunne ha haft en konstruktion med et holding og to aps under  - men det havde jo krævet dobbelt kapital. Jeg kender ikke en måde hvor du kan opbygge noget af værdi i et aps, det være sig goodwill eller aktiver af værdi, uden en "overdragelse" vil få betyde, at sælgende aps skal skattebererigtige det

Måske du kunne starte det nye i en personlig virksomhed - hvis der ikke er risiko af betydning - for det vil kunne omdannes i fremtiden til aps - uden skattekonsekvens - men der synes jeg du skal la en revisor lige se på det konkret - om det er af betydning at undgå skat - eller om der måske ikke er skat at tænke på

vh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 23:08

Det lyder som gpdt råd.... Mange tak for din hjælp

Thomas Kaarup

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)