Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. priser på importerede produkter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget en mail fra et kinesisk firma, hvor hun omtaler prisliste som Ex Work price?? Hun tilbyder også at tilsende prisliste på med FOB eller CIF priser?? Hvad betyder det? Jeg har kun importeret brugte vare fra Europa, så jeg er helt på bar bund... Er der nogen der kan afklare mit spørgsmål?

Jeg går ud fra, at priserne fra Kina er ekslusiv moms som hvis man importere fra Europa??

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Golfdirekte.dk Skrevet kl. 15:32
Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa her er svarene.. :

• FOB Free On Board (port of shipment)
Beskrivelse: Risikoovergangen sker successivt i det øjeblik, godset passerer rælingen afdet af køber anviste skib i angiven afskibningshavn.Anbefaling/Forpligtelse: Køber bør tegne forsikring fra godsets passage af skibsræling iafskibningshavn.(Sælger kan tegne forsikring for evt. fortransport).

• CIF Cost, Insurance and Freight (port of destination)
Beskrivelse: Risikoovergangen sker som ved FOB, altså succesivt i det øjeblik godsetpassererer skibets ræling i afskibningshavnen. Sø- og transportforsikring tegnes af sælger tildækning af købers risiko fra risikoovergangssted til udlosning i bestemmelseshavn, på betingelserder opfylder minimumsbetingelserne for Institute Cargo Clauses eller tilsvarende betingelser.Anbefaling/Forpligtelse:Sælger har pligt til at tegne forsikring for købers risiko indtilgodset er udlosset i ankomsthavn. Det påhviler køber selv at forsikre evt. eftertransport fraankomsthavn til endeligt bestemmelsessted. Dette vil ofte være ligeså dyrt som at forsikre heletransporten, det er derfor ikke hensigtmæssigt at købe CIF, medmindre man bor i havnen.Priserne fra Kina er uden moms.Cenk Cavdar
Tilmeldt 26. Sep 06
Skrevet kl. 08:22

Tusind tak...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 09:05

Cenk Cavdar:
Det påhviler køber selv at forsikre evt. eftertransport fraankomsthavn til endeligt bestemmelsessted. Dette vil ofte være ligeså dyrt som at forsikre heletransporten, det er derfor ikke hensigtmæssigt at købe CIF, medmindre man bor i havnen

Her er det vigtigt at at huske på at sælger kun er forpligtet til at tegne en forsikring med minimum dækning. det der i fagsprog hedder Begrænsede Danske Betingelser (på engelsk ) Institute Cargo Clauses (C).  En sådan forsikring dækker bl.a ikke over bortkomst/tyveri,  Totaltab ved indladning/losning , Overbordskyllen og Skade, herunder inficering og smitte, forvoldt af andet gods. Det skal dog bemærkes at Havari grosse bidrag er dækket.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 26. Sep 06
Skrevet kl. 09:42

Hvis vi når så langt, at vi bestemmer os for at købe noget i Kina eller andre steder i Østen, så er der ingen tvivl om, at vi får et shipping/importfirma til at hjælpe os... Der er simpelthen for mange faldgrupper, nu skal vi først bare se på varer og priser og antal af vare, så vi kan få en pris på shipping og forsikring m.m. som jeg slet ikke ved, hvad koster, men det kommer jo an på, hvor meget vi køber.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 14:21

Duzer:
så er der ingen tvivl om, at vi får et shipping/importfirma til at hjælpe os..

Køber I vare i østen som skal med skib hjem, kan det kun anbefales at købe på FOB betingelser og så få en dansk speditør til forestå fragten.  Jeg vil anbefale at du bruger en speditør med egne kontorer i østen. personligt har jeg gode erfaringer med Primecargo men prøv også nogle af de andre.

DSV

Geodis Wilson

Damco

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)