Vi er 2 i et I/S og skal nu deles. Jeg ønsker at fortsætte virksomheden alene, men er i tvivl om der skal betales goodwill til den anden part. Til orientering skal siges at den anden part ikke ønsker at virksomheden skal vokse, og ikke tror på økonomien fremadrettet, men det gør jeg, og jeg er klar til at tage en chance. Virksomheden giver et meget lille overskud, og det velopmærket uden at nogen af os har trukket løn ud. Men jeg tror vi er på rette vej og har nu en pæn kundeliste, men ikke nær stor nok. Da vi startede virksomheden, kom den ene part med nogle designs, der bliver brugt i virksomheden. Efterfølgende er der lave flere nye designs i fællesskab. Jeg medbragte viden og ekspertice om alt omkring markedsføring, kundesegmentering og lavede alt omkring firmanavn, profil, foto, brochuremateriale, hjemmeside, altså alt hvad der hører til en opstart af en producerende virksomhed. Alle forhandlere er fundet i fællesskab via messer og opsøgende salg. De seneste 3 måneder er det stort set kun mig der har stået for det meste i virksomheden, da den anden part har haft fuldtidsarbejde ved siden af. |
Hvordan opgør man goodwill ved deling af et I/S
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)