Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importerer kopivarer til tyskland - lovligt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Håber at I kan hjælpe mig med at svare :( 

Jeg er igang med at starte en eletronik webshop, derfor har jeg brug for importerer reservedelene, og jeg ved at det ikke kan komme igennem denmark da noget af det findes jo ikke orginale, ligesom iphone, derfor er det jo en slags kopivare. Derfor mit spørgsmål er: kan jeg så få fragtet det fra kina til tyskland og sender fra tyskland til denmark? er det lovligt i tyskland at modtage disse vare? 

Jeg ved at det er ulovligt erhversmæssige i denmark, men der er så mange butikker der sælger iphone reservedele, det er jo en slags kopi-vare, er det så lovligt? jeg er helt forvirret, og gider godt vide hvor de har importeret det fra. 

Mvh

Jo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige meget hvor du får det ind fra til Danmark. Hvis det er kopivarer til videresalg er det ulovligt. Hvor de andre får det fra er ligemeget i den sammenhæng. Uanset om du f.eks fjerner et apple logo og ændrer farven, vil det være en kopivare, og den vil kunne konfiskeres - og uden at kende tysk told vil jeg tro det er samme sag - og har du et lager af det her i DK og apple opdager dig, kan de kræve det destureret og penge af dig.

Der kræves givet også en tysk importør registrering af en type, for at få det ind i tyskland og en importmoms som skal køres korrekt, og så samme sag når du tager det ind fra tyskland, så jeg tror ikke på den måde

Jeg ville TRO, at det du kalder de andre, i vidt omfang, enten har været "heldige" at få det igennem, eller får det sendt enkeltvis fra f.eks. kina direkte til kunden som dropshipping. I DK må man i modsætning til mange andre lande gerne købe en kopi hvis den er til sig selv, men kun hvis man selv bringer den over grænsen, man må ikke få den tilsendt.

Specielt covers og den type varer er apple ganske aktive med at forfølge kopiimport overfor

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)