Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe til fjernes af index.php, (double content)

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det være muligt at vi gjorte det over teamviewer istedet for?

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 13:26

Nej desværre. Har ikke adgang til Teamviewer hvor jeg er nu.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 13:28

Lad os tage den over privat

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 23:37

Jeg har prøvet alt nu, jeg har læst flere en 30 guides til hvordan man fjerne index.php og set massere af videoer på youtube, men ingen af dem hjælper.

Nogen der ved hvor fejlen kunne evt. ligge?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 16:45

Hej Mark.

Du er alt for ukonkret til at man kan hjælpe dig. For at kunne hjælpe har vi som minimum brug for en beskrivelse af hvad du har prøvet, og hvordan systemet opfører sig (fx hvilke fejlbeskeder du modtager).

Du kan prøve følgende som jeg ved virker - det bruges bla. i den kommende version af Sitemagic CMS.

Punkt 1)
Åben notepad og gem den tomme file som .htacces (ja, punktummet skal med) 

Punkt 2)
Indsæt nedenstående i din nye .htaccess fil og gem den:

Rewriteengine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^(.*/)index\.php$ [NC]
RewriteRule . %1 [R=301,NE,L]

KUN de 3 linjer, intet andet! Hvis du allerede har en .htaccess-fil så fjern den midlertidigt.

Overfør nu .htaccess filen til dit webhotel - i roden - dvs. samme sted hvor du har eksempelvis index.php liggende.

Hvis dette ikke virker, er det sandsynligvis fordi .htaccess ikke er understøttet/aktiveret/tilladt på dit webhotel.

Sådan tester du:

Gå ind på dit webhotels index.php fil - lad os antage at dit domæne hedder test.dk:
http://test.dk/index.php 

Du skulle nu opleve at adressen ændrer sig til:
http://test.dk/ 

Lad mig høre om det virker :-)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 16:50

Søren.Pedersen:

B2Bgolf.dk:
Ifølge Morten Vadskær ser google det som DC

skal alle websites jo lige pludselig til at fjerne det som by Text-Enhance" id="_GPLITA_1" style="text-decoration: underline;" href="#" in_rurl="http://i.trkjmp.com/click?v=REs6MzU3NzA6MTE0NTp0YXN0ZXM6NDMzZTI5M2ExY2M1NzA2OWE1ZmUyN2ZjZjZhMDdkZmU6ei0xMzU2LTE4MTExMjp3d3cuYW1pbm8uZGs6Mzg4ODQ6ZjEzNDExMWJjMzQyZDMyMzQ2OTYwM2ZmODQ5M2RmZjU">tastes ind på URL linien, er jo ikke kun limiteret til index.php men ligeledes andre links der tastes ind direkte, den tvivler jeg godt nok på.

Søren, jeg kan ikke finde ud af om jeg forstår dig korrekt, men hvis ens side svare både med og uden index.php så er det DC!

Har jeg forstået dit indlæg korrekt?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 19:10

Hej Jimmy ! Det virker sku! Nu bliver index.php redirected til /

Nu er der bare et kæmpe problem ;)

Alle sider fører til hovedsiden nu, du kan derfor ikke gå ind i nogen menuer eller gå ind på admin siden fordi alt bliver ført tilbage til www.mgcovers.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:54

Super!

1) Lå der en .htaccess fil i forvejen? Hvis ja, så skal den gamle konfiguration smeltes sammen med den nye. Copy/paste i givet fald indholdet af den gamle .htaccess fil herind.

2) Skriv adressen til din hjemmeside herinde så vi kan teste. Ellers kan vi ikke hjælpe dig videre.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 20:03

Hej Jimmy 

Mit domæne er www.mgcovers.dk

Her er .htaccess filen, Det skal siges at siden ikke videre med admin uden den daværende .htaccess. Så jeg satte din kode del ind i den nuværende .htaccess

http://pastebin.com/neCVMVFn   <--- SE koden der

Det problem der nu er opstået er at nu redirecter den alle siderne til hoved siden 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:18

Hm, det kan jeg ikke lige på stående fod gennemskue. Kan måske tage nogle timer at løse. Men det kan jeg ikke tilbyde at gøre gratis - jeg sidder pt. med en anden opgave. Lad os se om ikke en hardcore apache-mand kommer forbi :-)

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)